با آغاز ماه مبارک رمضان بازار افطاری هم داغ می شود و هر کس به در حد وسع و اندازه خود با افطاری دادن سعی می کند در ثواب آن شریک شود.در این میان رستوران ها نیز با تنوع در منو های خود سعی کردند در این رقابت عقب نمانند و مشتری های خود را راضی نگه دارند.

به گزارش   خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  با آغاز ماه مبارک رمضان بازار افطاری هم داغ می شود و هر کس به در حد وسع و اندازه خود با افطاری دادن سعی می کند در ثواب آن شریک شود.

بر این اساس در جند سال گذشته رستوران ها و تالارها نیز اقدام به برگزاری مراسم افطاری با منو های مختلف کرده و از این قافله عقب نمانده‌اند.

گزارش میدانی خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران حاکی از این است که رستوران های معروف نیز با تنوع در منو در رقابت با یکدیگر هستند و هر کدام به نوعی سعی می کنند از قافله عقب نمانند.

بر این اساس باشگاهی که یکی از معروفترین تالار های پذیرایی تهران است هزینه افطاری و شام را برای هر نفر 120 هزار تومان ذکر می کند .

منوی این تالار شامل چای،کره،مربا،خرما ،زولبیا و بامیه،آش رشته یا سوپ،سبزی خوردن با پنیر و گردو و نان تازه برای افطار،باقالی پلو با گوشت بره ،زرشک پلو با مرغ،برنج سفید زعفرانی،ته چین مرغ،همچنین خوراک زبان با سس تلخون، چیکن فینگر، استرفرای فیله گوساله با سبزیجات، ماهی سرخ شده با سبزیجات، چیکن آلاشریمپ، رولت گوشت، جوجه کباب ، کباب لقمه، خورشت فسنجان با مرغ، خورشت انتخابی، سالاد الویه، سالاد فصل، سالاد شیرازی،ماست و خیار، سینی سبزیجات پخته ایرانی و فرنگی، کرم کارامل، پلمبیر، شله زرد، ژله میوه، انواع نوشابه، چای و شربت می شود.
 
همچنین رستورانی در حوالی برج میلاد نیز هزینه افطاری و شام را برای هر نفر120 هزار تومان با منوی زیر در نظر گرفته است.



رستورانی هم در مرکز خرید تندیس نیز هزینه افطاری برای هر نفر با منوی خرما - پنیر تبریزی - مغز گردوی تازه تویسرکان - حلوا شکری - خامه - پنیر فتا ،کره حیوانی - عسل - کره گیاهی - مربای آلبالو - مربای هویج - مربای توت فرنگی ،نان سنگک تازه - نان آچما ساده - نان بربری فانتزی - نان لقمه‌ای - نان سمیت کنجدی،نان پوچا - کره و پنیر- سبزی خوردن تازه - خیار اسلایس شده - گوجه فرنگی اسلایس شده،کاهو - ماست چکیده - سالاد کلم و انواع ترشی همچنین آش رشته ،سوپ جو،سبزیجات بخار پز شده،حلوای سنتی،شله زرد،ته چین روز، کباب کوبیده زعفرانی ،گوجه فرنگی کبابی و فلفل کبابی ،جوجه کباب بدون استخوان زعفرانی،جوجه کباب با استخوان زعفرانی، باقالی پلو با روغن حیوانی،سبزی پلو با سیر تازه،برنج سفید زعفرانی،زرشک پلو، فیله ماهی قزل آلا سرخ کرده،مرغ ایتالیایی، غذای ایرانی،کوفته تبریزی،کشک بادمجان،گوشت بره بخارپز شده ، کیک خامه‌ای شکلاتی ،کرم کارامل، انواع ژله میوه‌ای،برد پودینگ تازه،زولبیا و بامیه وانواع  نوشیدنی ها را 70 هزار تومان قرار داده است.

 البته تالار پذیرایی دیگری در شمال تهران نیز هزینه افطاری و شام را با منوی زرشک پلو و باقالی پلو با گوشت همچنین جوجه کباب و سوپ و نان و پنیر و خرما 55 هزار تومان ذکر میکند .

این هزینه های سرسام آور در حالی است که هر نفر به طور میانگین در وعده افطار یک عدد نان بربری ،دو عدد خرما،دوعدد زولبیا و بامیه،یک پرس آش یا حلیم،یک قالب کوچک پنیر یا کره،یک فنجان چای صرف می کند که سرجمع هزینه های یک وعده آن 8000 هزار تومان نمی شود.

گفتنی است یک فرد روزه دار پس از صرف افطار نیز تنها یک پرس غذای ساده می تواند میل کند و رغبت چندانی به صرف انواع و اقسام غذا ها را ندارد.لذا سوالی که پیش میآید این است که آیا تمام غذاهایی که برای یک وعده افطار در نظر گرفته می شود مصرف می شود ؟

نکته قابل توجه این است که هزینه صرف یک افطاری و شام برای یک خانواده 4 نفره در یک رستوران تقریبا 500 هزار تومان میشود که به طور تقریبی معادل حقوق یک ماه یک کارمند است .


انتهای پیام/
برچسب ها: رمضان ، افطاری ، گران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار