کارشناس والیبال کشورمان گفت: بدون شک عوامل مختلفی در موفقعیت والیبال کشورمان نقش داشته است ولی بی‌انصافی است در این میان نامی از "یزدانی خرم" برده نشود.

مصطفی کارخانه پیشکسوت و کارشناس والیبال کشورمان در خصوص موفقیتهای اخیر والیبال ایران به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: همانطور که می‌دانید سال گذشته در لیگ جهانی کشورمان به عنوان پدیده شناخته شد و بازیهای خوب و قابل قبولی به نمایش گذاشت که خبر از موفقیت تیم والیبال کشورمان می‌داد. اما امسال باید اذعان کرد تیم ملی با درخشش قابل توجه خود به دور بعد رقابتها صعود کرد و باید گفت هم‌اکنون دنیا به والیبال ایران احترام خاصی می‌گذارد و ارزش والیبال کشورمان در جهان صد چندان شده است.

کارخانه یکی از علل موفقیت این رشته را «برنامه ریزی» دانسته و عنوان کرد: بدانید والیبالی که در سال گذشته پدیده بوده و امسال صعود کرده است بدون هدف نبوده است و همه اینها با تلاش، مهارت و برنامه‌ریزی تحقق یافته است و همین نکته باعث شده که امسال شاهد بازیهای زیبایی از والیبالیستهای کشورمان باشیم.

کارشناس والیبال کشورمان ادامه داد: همه این مسیر یعنی مسیر موفقیت یک نفر نبوده، در سالهای گذشته بذر خوبی پاشیده شده و هم‌اکنون می‌بینیم که به بار نشسته است.

وی در مورد اینکه آیا «احتمال کسب عنوان در تیم ما وجود دارد؟! گفت: بدون شک با ارائه بازیهای خوب به طور قطع شانس سکو را از بین 6 تیم خواهیم داشت و از همین اکنون نیم نگاهی به سکو دوخته‌ایم و باید یادآوری کرد والیبال امروز به مرز ثبات و پایداری رسیده است که همه اینها مرهون برنامه‌ریزی مسئولان والیبال بوده است که انتظارات را به عالی‌ترین شیوه برآورده کرده است.

کارخانه سپس به نقش یزدانی خرم و داورزنی در موفقیت تیم ملی والیبال اشاره و عنوان کرد: البته باید اذعان کرد که این موفقیتها آنی به دست نیامده است بلکه برای آن زحمت کشیده شده است بی انصافی است در این موفقیتها نقش یزدانی خرم و داورزنی را نادیده بگیریم باید عنوان کنم که این 2 با ارائه برنامه‌ریزی اصولی و حمایت از این رشته والیبال ما را به این رده رسانده‌اند.

کارشناسی والیبال کشورمان تاکید کرد: برنامه ریزی داورانی و حمایت یزدانی خرم والیبال ما را به ثبات رسانده است که این تیم در جهان به یک الگو مبدل شده است ما زمانی دوست داشتیم که یک ست را از چین، کره و یا ژاپن ببریم اما امروزه با دلسوزی، عشق و علاقه و وقت گذاشتن و با ارائه شکر حرفه‌ای برزیل را در خانه خودش شکست داده و از ایتالیا به راحتی امتیاز می‌گیریم و لهستان را در کشورمان شکست می دهیم که این نشانه زحمت طاقت فرسایی مسئولان این رشته است.

وی به نقش مربیان به عنوان علل دیگر در موفقیت تیم والیبال پرداخت و گفت: باید نقش ولاسکو و کواچ را در این موفقیت پر رنگ ارزیابی کنیم ولی در این میان اگر نقش مربیان داخلی را نادیده بگیریم بی انصافی صورت گرفته است باید عنوان کرد که چه کسی چنین بازیکنانی ساخته است و در اختیار تیم ملی قرار داده است؟!

کارخانه بیان کرد: بطور قطع تیم والیبال ما به ثبات کامل رسیده است و ما تا 3 سال دیگر می‌توانیم با همین بازیکنان بازی کنیم و فدراسیون والیبال در بین همه فدراسیون های کشورمان الگو و نمونه است و دیگر والیبال مثل گذشته نیست بلکه این رشته درخت تنومندی است که با تعویض افراد از موفقیتش کاسته نمی‌شود دیگر تیم متکی به یک فرد خاص نیست. شما دیدید ولاسکو رفت اما خللی در موفقیت تیم ملی ایجاد نکرد کواچ آمد تیم موفق تر شد و این نشانه تنومند بودن یک رشته ورزشی است.

کارخانه بیان کرد: اکنون در تیم‌ ما بهترین پاسور دنیا، بهترین دریافت کننده دنیا و پشت خط زن دنیا وجود دارد که باید گفت فدراسیون خوب متشکل از بازیکن و مربی خوب است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم که تیم والیبال بتواند با دنبال کردن مسیر موفقیت و پیشرفت روز به روز موجب اعتلای نام ایران در جهان شود و برای عزت و آبروی کشورمان تلاش کند و موجب افتخار آفرینی ایران در جهان گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: درخشش ، تیم ملی ، احترام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار