مربی تیم ملی بسکتبال تاکید کرد: بیان نکردن برخی مسائل از سوی بسکتبالی ها به خاطر خجالت است و کسی هم نمی خواهد ترحم را به سوی این رشته جلب کند اما مسئولان هم باید توجه کنند.

مهران شاهین طبع در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد نیامدن برخی بازیکنان به اردوهای امسال بسکتبال تاکید کرد: عوامل مختلفی وجود دارد. برخی از این بازیکنان از 16 سالگی در اردوهای مداوم تیم ملی بوده اند و حالا تشکیل خانواده داده اند. خانواده ها هم توقعاتی دارند که نمی توان آنها را نادیده گرفت.
 
وی ادامه داد: به هر حال انگیزه دادن به بازیکن هم بسیار مهم است که بالاخره بتوانند اولویتی قائل شده و به تمرینات بیایند اما در مجموع بازیکنی که در چند سال مداوم به تیم ملی آمده، ممکن است در یک سال با مشکلات شخصی و خانوادگی روبرو شود. نفراتی که امسال نیستند شاید اولین بار در 10 یا 15 سال گذشته باشد که این فرصت را گرفته اند. یکی از آنها ازدواج کرده و دیگری مسائل شخصی دارد. آسیب دیدگی هم در این میان وجود دارد و تمام این مسائل بهانه هر سال نیست بلکه دلایل آنها موجه است.

نباید توقع داشته باشیم که همیشه در اردو باشند
 
شاهین طبع تاکید کرد: نباید توقع داشته باشیم که یک نفر را به طور کامل و برای 15 سال در اختیار تیم ملی داشته باشیم. مهم این است که بسکتبال ما آنقدر غنی شود که جایگزین خوب برای هر کدام از بازیکنان داشته باشیم. قرار بر این نیست که یک نفر سالیان طولانی به تیم ملی بیاید و استراحتی نداشته باشد. زیاد هم نباید به آمدن یا نیامدن آنها دامن بزنیم بلکه سازماندهی باید به شکلی باشد که توان جایگزین کردن آنها را داشته باشیم.

همه یکسان دیده نمی شوند

مربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به اینکه بحث بی توجهی از مسئولان ورزش چقدر در بی انگیزگی بازیکنان موثر بوده، توضیح داد: در جامعه ما کم توجهی های مختلفی صورت می گیرد و همه به طور یکسان دیده نمی شوند. بسکتبال ما خجالت می کشد که این مسائل را بیان کند تا حس ترحم را به این رشته بکشاند. مسئولان باید به بسکتبال توجه داشته باشند هر چند این موضوع را به عنوان یک علت برای بی انگیزگی نمی توان عنوان کرد. بازیکنان ما هم زحمت خود را می کشند.
 
سرمربی تیم دانشگاه آزاد اضافه کرد: بازیکنان حاضر در تمرینات تیم ملی بسیار پرتلاش هستند و مطمئنم در مسابقات پیش رو هم کار خود را به خوبی انجام می دهند. به هر حال گردش زمانه است و وقتی بازیکنان قبلی درگیر برخی مسائل هستند، جوانترها وارد می شوند. این تسلسل در زمان ما هم وجود داشت و نباید حساسیتی در این مورد قائل شویم. چه فایده ای دارد اگر بازیکنی را به داخل اردو بکشیم اما فکرش درگیر مسائل خودش باشد. آنها برای چند سال زحمت خود را کشیده اند و ما هم برایشان ارزش قائل شده ایم. مطمئنا به زودی هم به تیم برمی گردند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار