مشهد/

یکی از مهم ترین بخش ‌های اقتصاد جامعه بخش تعاونی است

دبیر اتاق تعاون استان خراسان رضوی با بیان این که یکی از مهم ترین بخش ‌های اقتصاد جامعه که در قانون اساسی به آن اشاره شده بخش تعاونی است، افزود: تشکیل تعاونی ها نوعی بلوغ اجتماعی تلقی می‌ شود.

ناصر توکلیان فر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت: تعاونی ها ابزاری برای پیشبرد اهداف توسعه پایدار هستند و تشکیل تعاونی ها نوعی بلوغ اجتماعی تلقی می‌ شود که توسعه و شکوفایی را به دنبال دارد.

دبیراتاق تعاون استان افزود: از سویی تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاونی در اقتصاد کشور در پایان برنامه پنجم توسعه ایجاب می کند تا برنامه ها به سمتی پیش رود که تعاونی ها درصورت داشتن توجیه اقتصادی لازم، برای دریافت تسهیلات در اولویت قرار گیرند.

وی با اشاره به توسعه و تقویت بخش تعاونی در روند سالم‌سازی اقتصاد، اظهار کرد: یکی از مهم ترین بخش ‌های اقتصاد جامعه که در قانون اساسی به آن اشاره شده بخش تعاونی است.

توکلیان فر بحث ترویج و آموزش در حوزه تعاونی ها را بسیارثمربخش ارزیابی کرد و افزود: با تقویت و حمایت از تولید در شرکت های تعاونی و خصوصی و با نظارت کافی بر آن ها فرصت های شغلی پایدار در کشور ایجاد می شود.

مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان گفت: امروز باید تعاون را به عنوان یک فرصت برای برطرف کردن چالش‌ها و مشکلات در جامعه بدانیم و مهم تر از آن فرهنگ وحدت، یکدلی و اتحاد همچنان حفظ شود. باید همت و تلاش را مضاعف کرده و با هماهنگی و انسجام بین دستگاه‌ها بر شرایط تحریم غلبه و به جلو حرکت کنیم.

وی بر مستحکم تر شدن حلقه های اتصال بین بخش خصوصی و حوزه تعاون تاکید و عنوان کرد: دولت به بخش تعاون نگاه ویژه ای داشته ولی این بدان معنا نیست که تعاون باید توسط دولت اداره شود بلکه باید با ترویج گرایش جامعه به سوی تعاون اقدامات لازم انجام شود.

احمدی با تاکید بر اینکه تقویت فضای کار و سرمایه گذاری نیز نقش اساسی را در تحکیم شرکت تعاونی بازی می کند اظهار امیدواری کرد تا با توسعه هرچه بیشتر تعاونی ها شاهد اقتصادی پویا در شهرستان، استان و کشورمان باشیم چرا که رونق این بخش رابطه مستقیمی با شکوفایی اقتصادی در کشور داشته و شکل گیری اقتصاد مقاومتی نیز در سایه این امر محقق خواهد شد.

درپایان مدیرعامل شرکت تعاونی اتوسرویس های مشهد به ارائه گزارشی ازفعالیتهای شرکت پرداخت.شرکت اتوسرویس های مشهد موفق به کسب تعاونی برتراستان وکشوردرچند سال متوالی شده است./س

 
برچسب ها: اتاق ، تعاون ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.