آش رشته بخورید اما از نوع کم چرب و رقیق بخورید

آش رشته غليظ همراه با پيازداغ كه حاوي روغن زيادي است و به وفور در افطار مصرف مي شود که غذاي مناسبي براي افطار نيست چرا که موجب سوءهاضمه و اختلالات گوارشي ديگر مي شود.

زهرا عبدالهی مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:مصرف زياد مواد قندي و شيرين مثل كيك هاي خامه ايي ، شكلات ، شيريني هاي خامه دار، زولبيا و باميه ، باقلوا، حلواي خيلي شيرين و چرب ، شله زرد شيرين و چرب در ايام ماه مبارك رمضان اضافه وزن و چاقي و خطر بالارفتن قند خون را بدنبال دارد.همچنین آش رشته غليظ همراه با پيازداغ كه حاوي روغن زيادي است و به وفور در افطار مصرف مي شود، غذاي مناسبي براي افطار نيست چرا که موجب سوءهاضمه و اختلالات گوارشي ديگر مي شود. بنابراین بهتر است آش رشته رقيق و كم روغن در وعده افطار استفاده شود.

وی ادامه داد: از آنجا كه در فصل تابستان طول شب كوتاهتر است بهتر است روزه داران عزيز كمي پس از صرف افطار بسيار ساده و سبك ( 30 مثلا  دقيقه بعد)  اقدام به صرف شام نمايند و تا پيش از خوابيدن 2 ليوان چاي كم رنگ، يك ليوان شير كم چرب ( كمتر از 5/2% چربي) و حداقل 2 عدد ميوه نيز ميل كنند.

عبدالهی با بیان این که توصيه مي شود براي تامين آب مورد نياز پس از صرف افطار و تا قبل از خواب به تدريج انواع ميوه، چاي كمرنگ و ساير مايعات به ويژه آب براي جبران كم آبي بدن نوشيده شود، عنوان کرد: يكي از عادات غذايي غلط روزه داران اين است كه به دليل تشنگي زياد افطار را با آب سرد و یا نوشیدنیهای سرد شروع مي كنند که توصيه مي شود، افطار را با  نوشیدنیهای گرم و يا ولرم مانند آب ولرم، چاي کمرنگ و شیر گرم آغاز كنند.



انتهای پیام/

 

 

 

برچسب ها: آش ، افطار ، گوارش ، میوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.