کرمان/

اقتصاد دانش بنیان یعنی از محل علم، ثروت خلق کنیم

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان یعنی از محل علم، ثروت خلق کنیم،گفت: هرگاه ایران بتواند از محل توانایی و اندیشه جوانان ثروت خلق کند ، به پیشرفت می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، محمدرضا پورابراهیمی در همایش تبیین راهکارهای اقتصاد مقاومتی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار شد، تاکید کرد: باید وضعیت اقتصادی کشور به گونه‌ای باشد که در مقابل ترفندهای دشمن مصون باشد.

وی تصریح کرد: معتقدیم اگر همچنان به مسائل اقتصادی، با رویکرد جهادی و نگاه عالمانه فراتر از مسائل سیاسی بپردازیم، می‌توانیم به قدرت بازدارندگی در عرصه اقتصادی تبدیل شویم.

وی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که در مقابل اقدامات دشمن به نحوی واکسینه شده باشد که مسیر اصلی خود را گم نکند.

پورابراهیمی با تأکید بر اینکه رویکرد توانمندسازی علمی و تجاری‌سازی باید در دانشگاه‌ها شروع شود ، گفت: این فرصت بزرگی برای پیشرفت علمی است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گام نخست خیزش علمی در کشور آغاز شده است ، افزود: جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست علمی را در منطقه کسب کرده است و روز به روز شاهد تحولات علمی در کشور هستیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توانمندی‌های علمی جوانان ایرانی، دشمنان را به وحشت انداخته و چشم جهانیان را در مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی به خود خیره کرده است.

در این مراسم رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در گزارشی اعلام کرد: مجله «دانش اسلامی» توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه در دو نوبت به چاپ رسیده که با چاپ سوم درجه علمی دریافت می‌‌کند.

حمدالله منظری توکلی با اشاره به اینکه هفت مرکز رشد در این واحد دانشگاهی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: دو شرکت دانش بنیان نیز در کنار این مراکز رشد فعالیت دارند که از نظر اقتصادی برای دانشگاه موثر هستند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.