بازار مسکن درهفته ای که گذشت:

افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به 50 هزار میلیارد تومان/ مسکن دار شدن اقشار کم درآمد جامعه

مسکن دار شدن اقشار کم در آمدو به گفته معاون وزیر راه وشهرسازی، افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به 50 هزار میلیارد تومان و ارائه تمامی جزئیات مسکن مهر های ناتمام از جمله مهم ترین اخبار این هفته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران بازار مسکن این هفته شاهد اتفاقات بسیاری از جمله مسکن دار شدن اقشار کم درآمدو به گفته معاون وزیر راه وشهرسازی، افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به 50 هزار میلیارد تومان و ارائه  تمامی جزئیات مسکن مهر های ناتمام بود.

براساس این گزارش دبیر انجمن انبوه‌سازان قم:

با توجه به اینکه سود پروژه‌های کاری نمی‌تواند در افزایش قیمت جبران هزینه‌های ساخت و ساز یکی از دغدغه‌های اصلی انبوه‌سازان مسکن است.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد:

گزارش میدانی حاکی از آن است مسکن مهری که حدود 12 میلیون خانوار به آن چشم دوخته اند دستخوش رکود و سردرگمی است.

معاون عمران فنی بنیاد مسکن خبر داد:

نگاه شهرگرایانه طرح‌های هادی تغییر کرد

شاملو گفت: طرح‌های هادی در دهه‌های گذشته به صورت شهرگرایانه در روستاها اجرایی می‌شد اما در حال حاضر این نگاه‌ها تغییر کرده و این طرح با حفظ بافت با ارزش روستایی انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: همکاری مشترک بین انجمن خیرین مسکن سازان و وزارت راه و شهر سازی می‌تواند بخشی از مشکلات اقشار کم درآمدبه خصوص بافت های فرسوده برای تامین مسکن را بر طرف کند.

مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران:

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: در حال تدوین برنامه ای است که بتواند در احیاء بافت های نابسامان شهری، ایجاد وحدت رویه، تعاملات بین بخشی و هم افزایی دستگاه های مدیریت شهری گام های اساسی بردارد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خبر داد

سقف تسهیلات مسکن مهر جهت خرید آپارتمان تهران به 50 هزار میلیارد تومان رسید و دستورالعمل شماره سه آخرین مرحله افزایش قیمت مسکن مهر بوده است.

قائم مقام وزير راه و شهرسازی مطرح کرد:

به منظور اتمام واحدهای نيمه‌تمام مسكن مهر، سقف تسهيلات فردی مسكن مهر دو تا سه ميليون تومان با شرط اينكه حداكثر تسهيلات از 25 ميليون تومان فراتر نرود، افزايش می‌يابد.

باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد:

لیزینگ مسکن طرح جدیدی، که از سوی وزارت راه و شهرسازی مطرح شده، این روزها پشت درهای بسته شواری پول و اعتبار منتظر تاییده است طرحی که اگر متقاضیان بدون تحقیق و تفحص به سمتش بروند ممکن است داروندارشان به فنا رود.

عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد:

قادر مرزی گفت: قیمت مسکن و زمین در استان کردستان با رکود نسبی مواجه است و خریدار در انتظار کاهش قیمت و فروشنده در انتظار افزایش قیمت به سر می‌برد.

مدیرعامل پرند خبر داد:

مدیر عامل پرند گفت: واحدهای متقاضیانی که آورده خود را دیر پرداخت می‌کنند با واحدهای سایر متقاضیانی که خوش‌حساب هستند جابه‌جا می‌شود.


مشاور وزير و مسئول رسيدگي به امور ايثارگران وزارت راه و شهرسازي: بيش از 58000 ايثارگر از خدمات مسكن وزارت راه و شهرسازي استفاده كردند مشاور وزير و مسئول رسيدگي به امور ايثارگران وزارت راه و شهرسازي اعلام كرد: در سال گذشته در مجموع 58 هزار و 801 نفر از ايثارگران از خدمات مسكن وزارت راه و شهرسازي استفاده كردند.


در زمستان گذشته گران‌ترین آپارتمان مسکونی در منطقه 2، متری 21 میلیون تومان به فروش رسید و این درحالی است که در تابستان امسال در منطقه یک هر واحد متری 25 میلیون تومان به فروش رسید.

فیروزی:

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تعادل بین عرضه و تقاضا در کنترل قیمت و ثبات بخشی در بازار مسکن تأثیرگذار است.

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران خبر داد:

روستا گفت: در حال حاضر سقف تسهیلات وام نوسازی و بهسازی به سی میلیون تومان افزایش یافته است.


کاداستر به روندی گفته می شود که در آن اموال غیر منقول شامل ملک، زمین و آپارتمان و غیره و در برخی کشورها حتی اموال غیر منقول شامل خودرو (مانند کاداستر کشور سوئیس) ثبت می شود.

انتهای پیام/










اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار