سمنان/

رشد 30 درصدی صادرات کالا از استان سمنان

این کالاها به کشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان، آسیای میانه و … صادر شده است و متوسط ارزش دلاری هر تن کالا 168 دلار بوده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مدیرکل گمرک استان سمنان از رشد 30 درصد صادرات کالا در سه ماهه اول امسال از این استان خبر داد.
علی سعدالدین گفت: در این مدت 255 هزار و 880 تن انواع کالا به ارزش بیش از 43 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است که از نظر ارزش 30 درصد و از لحاظ وزنی 277 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه نشان می دهد.
وی کالاهای صادراتی را شامل سیمان، آند مس، شمش سرب، قرقره کابل مسی، شیر آلات بهداشتی حمام، پودر لباسشویی، مفتول مسی، پروفیل فولادی، رنگ اتومبیل، ظروف یکبار مصرف از جنس پلی استایر، پلاسیک فریزر و … برشمرد.
سعدالدین گفت: این کالاها به کشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان، آسیای میانه و … صادر شده است و متوسط ارزش دلاری هر تن کالا 168 دلار بوده است.
وی گفت: در این مدت شش هزار و 688 تن کالا به ارزش 12 میلیون دلار کالا وارد و از این گمرک ترخیص شده است.
سعدالدین، ماشین آلات خط تولید، ورق پی وی سی، اجزا و قطعات رگلاتور CNG، پنبه شانه نزده حلاجی نشده، الیاف تاپس اکریلیک، آجر سیلیکون، فویل آلومینیم، مقوا پشت خاکستری، گاز یخچال، مواد افزودنی رنگ و … را از مهمترین کالاهای وارداتی بیان کرد.
مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: این کالاها از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، چین، ژاپن و ازبکستان به این گمرک وارد شده است و متوسط ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی یک هزار و 794 دلار است./س
برچسب ها: صادرات ، گمرگ ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.