یک کارشناس حوزه عمران و مسکن تآکید کرد

"تعاونی های مسکن" نیازمند نگاه تخصصی

باید در تعاونی های مسکن از نگاه کارشناسان این حوزه بهره بگیریم تا با نگاهی تخصصی مساکنی استاندارد به مردم تحویل دهیم .

ابوالقاسم رحمانی کارشناس عمران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقش تآثیر گذار بخش تعاون در مسکن گفت : از آنجا که هدف اصلی تآسیس تعاونی های مسکن کمک به اقشار ضعیف جامعه است فعالیت تعاونی های مسکن در چهارچوب قانون می تواند سبب کاهش فشار بر این قشر شود .

وی ادامه داد :تاسیس تعاونی های مسکن باید در چهارچوب دستورالعملی باشد که مجمع برای هر تعاونی مسکن تعریف کرده باشد تا در این راستا دست سودجویان از این بازار کوتاه شود .

این کارشناس حوزه عمران و مسکن با بیان اینکه هر تعاونی مسکن بر مبنای هدفی خاص تعریف می شود گفت : هدف از  تآسیس تعاونی مسکن باید به درستی تعریف شود برای مثال چه مصالحی به کار رود ویا چند نفر از این رهگذر صاحب خانه می شوند .

رحمانی تآکید کرد : تنها به هدفگذاری دقیق است که می توان برای قیمت خانه ها در تعاونی مسکن تسهیلات و نوع واگذاری تصمیم گیری دقیق کرد .

وی اضافه کرد : بررسی تآمین منابع تعاونی ها باید به صورت مرتب توسط اعضا صورت گیرد تا بحران مالی در تعاونی ایجاد نشود .

 * تعاونی مسکن نیازمند نگاه تخصصی است

رحمانی با اشاره به اینکه توسعه تعاونی های مسکن در گرو رهایی از نگاه سنتی است گفت : باید در تعاونی های مسکن از نگاه کارشناسان این حوزه بهره بگیریم تا با نگاهی تخصصی مساکنی استاندارد به مردم تحویل دهیم .

وی خاطرنشان کرد : همکاری وزارت مسکن و وزارت تعاون در راستای ساماندهی تعاونی های مسکن الزامی است تا بتوان مدیریت درست مسکن را در جهت خانه داری مردم به کار گرفت .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار