اردبیل/

آب ارس به دریاچه ارومیه منتقل نمی شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: بحث و حدیث ها در باره انتقال آب از رود ارس به دریاچه ارومیه درست نبوده و برنامه ای در این زمینه وجود ندارد.

داود نجفیان امروز در گفت و گو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: انتقال آب از رود ارس به دریاچه اورمیه کارساز نیست و آب در هاون کوبیدن است.

وی با بیان اینکه نظرات کارشناسی نیز انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه را رد کرده است ، ادامه داد: تیم کارشناسی نجات دریاچه ارومیه باید در اطراف دریاچه ارومیه فعالیت کند تا مشکل این دریاچه بهبود یابد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: افزایش 600 هزار هکتار اراضی کشاورزی و حفر 30 هزار حلقه چاه از جمله دلایل مهم خشک شدن دریاچه ارومیه بوده که باید این اقدامات در حاشیه دریاچه ارومیه تعدیل شود.

نجفیان افزود: در هیچ یک از جلسات کارشناسی و ملی، انتقال آب ارس برای نجات ارومیه مطرح نبوده و این موضوع از سوی دبیر کمیته نجات دریاچه ارومیه نیز رد شده است.

دریاچه ارومیه از سالیان گذشته به دلیل استفاده بی رویه از آب های منتهی به این دریاچه در مصارف کشاورزی شروع به خشک شدن کرده و هم اکنون بر اساس نظر کارشناسان 95 درصد این دریاچه خشک شده است.

انتهای پیام/ب


برچسب ها: اردبیل ، انتقال ، آب ، ارس ، دریاچه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.