هفته آینده صورت می‌گیرد

تشکیل کارگروه مشترک جهت حل مشکلات اصناف و شهرداری

اتاق اصناف ایران و شهرداری تهران برای حل مشکلات صنوف کارگروهی مشترک تشکیل می‌دهند.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از اتاق اصناف ایران، در نشست عصر روز گذشته علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران با مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، که در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد مسائل مربوط به خدمات شهری شهرداری تهران با اصناف مورد بررسی قرار گرفت.
 
در این نشست مقرر شد تا ظرف هفته آینده کارگروه مشترکی برای بررسی  مسائل حوزه اصناف از جمله انتقال صنوف آلاینده به شهرک‌های صنفی، زیبا سازی، ارائه خدمات آتش نشانی تشکیل شود.
 
در این دیدار معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تقدیم  لوح یاد بود به فاضلی ابراز امیدواری کرد تا با کمک مدیریت جدید در جهت ساماندهی صنوف توفیق بیشتری کسب شود.
 
 سال 88 موضوع ساماندهی صنایع و مشاغل صنعتی تهران در کمیته محیط زیست شورای شهر مطرح و لایحه ای از سوی شهرداری تهران به شورا ارائه شد. پس از 28 جلسه کارگروهی و 6 نوبت جلسه در کمیته محیط زیست شورای شهر این طرح نهایی شده و سرانجام این طرح در سال 90 به تصویب شورای شهر رسید.
 
انتقال پایانه های حمل و نقل برون شهری، مشاغل پر خطر و صنوف آلاینده به خارج از محدوده طرح از مهمترین موارد این طرح هستند. مشاغل به سه گروه سبز و زرد و قرمز تقسیم می شوند که مشاغل سبز مناسب با محیط زیست شهری و مشاغل زرد باید برای استاندارد سازی تلاش کنند و مشاغل قرمز باید منتقل شوند.
 
تمامی مراحل و بندهای این طرح دارای فرصت زمانی است و باید مجری طرح که شهرداری تهران با همکاری اداره کل صنایع و محیط زیست تهران است در زمان تعیین شده طرح را اجرایی کنند. همچنین شهرداری تهران موظف شده پس از ابلاغ طرح در مدت 3 ماه آیین نامه اجرایی طرح را نوشته و پس از مدت 6 ماه سامانه هوشمند کنترل صنایع را آماده کند.
 
همچنین شهرداری تهران باید کمیته راهبردی طرح را با حضور مسئولان اصناف، صنایع و محیط زیست تشکیل دهد. کمیته محیط زیست شورای شهر هم تمامی مراحل اجرا را دنبال و نظارت می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اصناف ، اتاق ، ایران ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار