سمنان/

خانه باغ های شهمیرزاد در معرض تخریب به نفع سودجویان

درختان سر به فلک کشیده شهمیرزاد که خانه باغ هایش در کمتر ناحیه ای از ایران دیده می شد مدتی است اسیر سودجویان تبر به دست شده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، شهر نمونه بین المللی گردشگری شهمیرزاد مدتی است اسیر سودجویانی شده که خانه باغ هایش تخریب و به ویلا و آپارتمان تبدیل می شود.
مسافران بسیاری از آب و هوای دلپذیر، کوچه باغ های خاطره انگیز با درختان قطور تبریزی و بید مجنون و خانه های زیبا با انواع درختان میوه، گردو و بادام، تابلویی ای دلفریب و چشم نواز در ذهن دارند.
درختان سر به فلک کشیده شهمیرزاد که تا چند سال پیش پلاک گذاری شده و خانه باغ هایش در کمتر ناحیه ای از ایران دیده می شد مدتی است اسیر سودجویان تبر به دست شده است.
خانه باغ های شهر نمونه بین المللی گردشگری سمنان که قانون صیانت از فضای طبیعی شهرهای توریستی شامل حال آن می شود مدتی است تبدیل به ویلا و آپارتمان برای فروش می شود.
براساس اظهارات مردم محلی شهمیرزاد، طی سال های اخیر 30 تا 40 درصد خانه باغ های تخریب شده این شهر بخاطر فعالیت پیمانکاران و سودجویانی است که با ویلا و آپارتمان سازی صاحبان خانه باغ ها را ترغیب به از بین بردن فضای سبز و فروش می کنند.
ریختن گازوئیل پای درختان و امتناع از آبیاری در زمان های مقرر باعث می شود درختان کم کم خشک شده و مالک با اعلام تقاضای قطع درخت خشکیده و رفع مزاحمت در ملک شخصی به راحتی مجوز ساخت و ساز دریافت کند.
علی امینی شاد شهردار شهمیرزاد با تایید قانونی بودن قطع و سوزاندن درختان خشک شده گفت: برنامه های توسعه ای شهرداری شهمیرزاد در ارتقای بهره مندی از خانه باغ ها و حفظ و احیای فضای طبیعی شهر است.
به گفته وی ساخت و سازها تنها در اراضی دیوار کشی صورت می گیرد.
جمعیت شهر زیبای تفریحی شهمیرزاد  در فصل گرم سال از 9 هزار به قریب 40 هزار نفر می رسد به جای فضای سرسبز با درختان سربه فلک کشیده، خانه ها و آپارتمانها جایگزین آن شده اند.
با این روند مشخص نیست در آینده نه چندان دور به شهمیرزاد که از آن به عنوان ˈبهشت استان سمنانˈ نام می بردند چه نامی باید گذاشت.
شهمیرزاد، شهر ییلاقی و خوش آب و هوا است که در 20 کیلومتری شمال سمنان در دامنه کوه های سر به فلک کشیده البرز شرقی با فاصله کمتر از 230 کیلومتری تهران، قرار دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.