قم/ در مراسم قرائت دعای توسل مسجد مقدس جمکران عنوان شد؛

انسان بدون انفاق و بخشش به جایی نمی رسد

حجت‌الاسلام فرحزاد گفت: محال است انسان بدون انفاق و گذشتن از مال به جایی برسد، انفاق شجره‌ای در بهشت و بخل شجره‌ای در جهنم است که افراد را به سوی خود می‌کشانند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد در در مراسم قرائت دعای توسل مسجد مقدس جمکران با اشاره به بشارت‌های الهی برای روزه‌داران گفت: خدا به روزه‌دار دو شادی می‌دهد که یکی از آن‌ها زمان افطار بوده و دیگری مربوط به زمان ملاقات با خداوند متعال است و البته کسانی که عمدا روزه خواری می‌کنند در هنگام افطار گرفتار حالت نفرت و نکبت می‌شوند.

وی گفت: امام صادق(علیه السلام) می‌فرمایند «اگر فردی در ایام گرمای تابستان برای خدا روزه بگیرد و به سبب گرما تشنه شود، خدا هزار ملک را مأمور نوازش چهره او می‌کند و در هنگام افطار خدا به او خطاب می‌کند که بدن و بوی تو طیب است، ای فرشتگان شاهد باشید که من این بنده تشنه‌ام را بخشیدم».

استاد حوزه علمیه قم در ادامه گفت: حتی یک در بهشت برای روزه داران است؛ در روایت آمده که خداوند متعال برای روزه‌دار در هنگام افطار یک دعای مستجاب قرار داده است، از این‌رو بهتر است افراد هنگام افطار تنها به فکر خوردن و آشامیدن نبوده و برای فرج و سلامتی امام زمان(عج)و رفع گرفتاری ها و برآورده شدن حوائج دیگران دعا کنند.

حجت السلام والمسلمین فرحزاد در پایان متذکر شد: در ماه مبارک رمضان انفاق، صدقه، کمک به دیگران و دعا برای سلامتی صاحب‌الزمان(عج) را فراموش نکنیم.

پایان خبر/س

برچسب ها: قم ، انفاق ، بخشش ، فرحزاد ، جمکران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.