مدیر کل دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم:

ادغام دانشگاههای غیرانتفاعی امکان پذیر نیست

با تاسیس شهرک‌های دانشگاهی، ادغام دانشگاههای غیرانتفاعی هم‌اکنون آغاز نمی‌شود.

کارن ابری‌نیا مدیر کل دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص تاسیس شهرک‌های دانشگاهی به منظور حل مشکل موسسات غیرانتفاعی باید بگویم که هم‌اکنون این شهرک‌های دانشگاهی در استان خراسان (شهر مشهد)، قزوین و تبریز در حال تاسیس است چنانچه در استان خراسان، زمینی به متراژ 33 هزار هکتار خریداری شده است و در سایر استانهای قزوین و تبریز نیز زمین خریداری شده است.

وی افزود: برنامه بعدی در این رابطه هماهنگی با استانداری‌های هر استان است تا قدم بعدی در راستای شهرک‌های دانشگاهی برداشته شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر این که آیا ادغام تفاوتی با تاسیس شهرک‌های دانشگاهی دارد، اظهار داشت: ادغام یک بحث حقوقی است و برای حل برخی دیگر از موسسات غیرانتفاعی صورت می‌گیرد چنانچه ادغامی که به شکل قبل مد نظر بوده است هم‌اکنون شروع نمی‌کنیم، چرا که منظور از ادغام تجمیع چند موسسه در یک محل است و امکانات و فعالیت‌های این موسسات از جمله مقاصدی است که در ادغام مورد نظر است.

ابری نیا تصریح کرد: تاسیس شهر‌ک‌های دانشگاهی نقش تسهیل کننده‌ای در ادغام دارد چنانچه همکاری این شهرک‌های دانشگاهی منجر به تشکیل یک دانشگاه بزرگتر می‌شود تا حدی که این امر به نقش آمایش و نیازهای آن نیز بستگی دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار