گردشگری در ایران/

غرش آبشار "کرکبود" از دل کوه های بلند" طالقان"+تصاویر

آبشار "کرکبود" از دل کوه های بلند طالقان سرچشمه گرفته و غرش کنان از بالای شکاف سنگ ها به پایین می ریزد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛اگر به دنبال مکانی خنک و کوهستانی می گردید، اگر می خواهید یک روز مفرح و شاد همراه با کمی پیاده روی داشته باشید، اگر می خواهید از آبشاری خروشان دیدن کنید پیشنهاد ما «آبشار کرکبود» است.

 

کرکبود یکی ازچندین روستای منطقه طالقان بوده که در فاصله ۱۳۵ کیلومتری غرب استان تهران قرار دارد، کرکبود روستایی است در شمال شرقی مرکز طالقان وبه فاصله ۵ کیلومتری از آن که وجه تسمیه آن تیرگی و کبودی صخره های اطراف این روستا است که به کرکبود معروف است.

آبشار کرکبود با ارتفاع ۱۵ متر از کوه های شمالی طالقان سرچشمه گرفته ودارای خروجی آب فراوانی است که پس از گذر از دره ای عمیق به رودخانه شاهرود می پیوندد.

 

بهترین فصل بازدید بهار و تابستان بوده که با توجه به گرمی هوا بازدید از آبشار را مفرح می کند، موقعیت آبشار به گونه ای است که ریزش آب از این ارتفاع همراه با ریزگردهایی است که در نزدیک آن بودن لذت بخش است.



جهت رفت وبرگشت مسیر از تهران تا روستای کرکبود باید زمانی حدود ۴ تا ۵ ساعت با وسیله نقلیه شخصی را در نظر گرفت و الباقی زمان را به بازدید از آبشار و دیگر جاذبه های منطقه طالقان اختصاص داد.





از روستا تا آبشار زمانی ۱۵ دقیقه ای لازم است، فقط در انتهای مسیر به دره ای برمی خورید که با توجه به شیب تند آن باید با احتیاط کامل از آن عبور کنید.

 

 آبی خنک و زلال که از دل کوه های بلند طالقان سرچشمه گرفته و غرش کنان از بالای شکاف سنگ ها به پایین می ریزد.

 

مسیر آبشار تهران، اتوبان کرج- قزوین، شهرستان طالقان، روستای کرکبود است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار