توبه از گناهان نخستین شرط حضور در مهمانی خدا

یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: توبه کردن از گناهان نخستین شرط حضور در ماه رمضان است تا خداوند توفیق روزه‌داری در این ماه را نصیب بندگان کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی، اظهار کرد: هدف از آفرینش به کمال رسیدن انسان است و معصیت با کمال تناسب ندارد و اگر کسی بتواند آگاهانه وارد ماه رمضان شود و روزه بگیرد و عبادات خود را ترک نکند شامل غفران خداوند می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند" از پروردگارتان بخواهید نیت‌ها و زبان‌هایتان پاک باشد تا خداوند توفیق روزه‌داری را در این ماه به شما بدهد" و خداوند در رمضان بندگان را به میهمانی دعوت کرده است.

این کارشناس افزود: در ابتدا فرد باید شرایط رفتن به مهمانی را داشته باشد و توبه کردن از گناهان گذشته نخستین شرط حضور در این ماه است تا خداوند توفیق روزه‌داری در این ماه را عطا کند.

وی در خصوص تلاوت قرآن در ماه رمضان اضافه کرد: خواندن قرآن کریم یکی از ویژگی‌های ماه رمضان است و تلاوت آن باید همراه با تدبر، فکر و فهم درست از آیات الهی باشد تا انسان را به مقامات عالیه هدایت کند.

موسوی توضیح داد: روانخوانی ساده قرآن کریم ثواب بسیاری دارد، ولی تدبر عمیق‌ در آیات دل را نورانی می‌کند و افرادی که حافظ قرآن هستند بهتر می‌توانند معانی این کتاب آسمانی را درک کنند و در این راستا در کشور لیبی هفت میلیون حافظ قرآن کریم وجود دارد و در ایران نیز باید این فرهنگ از خانواده‎ها آغاز شود تا عمل به قرآن کریم به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند "عالمی که عمل ندارد مانند درختی است که ثمر ندارد" و عمل به قرآن یکی از جنبه‌های عمل صالح است و ایمان و عمل صالح در کنار یکدیگر کاربرد دارند و بدون هم معنا نخواهند داشت.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: خداوند تنها محاکمه کننده‌ای است که خود نیز شاهد است و اگر کسی بخواهد روزه او روزه واقعی محسوب شود باید خدا را ناظر بر اعمال خود ببیند تا مرتکب گناه نشود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: وبگردی ، رمضان ، توبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار