تبریز/

وام بلاعوض به کشاورزان مجهز به آبیاری تحت فشار

معاون سازمان جهاد کشاورزی از پرداخت وام بلاعوض به کشاورزانی که اراضی کشاورزی خود را به سیستم آبیاری تحت فشار قطره ای تبدیل نمایند خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،اکبر فتحی گفت: براین اساس هر یک از کشاورزان منطقه که اقدام به این امر نمایند 85 درصد از هزینه اجرای این طرح به صورت بلاعوض به کشاورزان پرداخت می شود و 15 درصد باقی مانده نیز با توافق انجام شده با بانک کشاورزی با اعطای تسهیلات به کشاورزان انجام می شود.

وی، گفت: بخش کشاورزی قابل قیاس با سایر بخش ها نبوده و امیدواریم با تداوم حمایت دولت و مجلس بتوانیم گام های اساسی در رفع مشکلات کشاورزان برداریم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، گفت: باید زمینه ای فراهم شود که قیمت محصولات کشاورزی در قالب عرضه و تقاضا مشخص شود تا رغبت کشاورزان به امر تولید بیشتر شود و درآمد حاصل از تولیدات خود را در این عرصه سرمایه گذاری کند.

این مقام مسئول، بالا بودن کف استفاده از تسهیلات صندوق توسعه کشاورزی را که بالای سه میلیارد ريال می باشد یکی از مشکلات برخی طرحها عنوان کرد  و افزود: برای کشاورزانی که با وجود نیاز ضروری به این تسهیلاتدارند از سه میلیارد ريال به یک میلیارد ريال کاهش یابد  که دراین صورت قطعاً امکان استفاده از این تسهیلات برای اکثر کشاورزانی که برای ایجاد طرح های کشاورزی نیاز به این تسهیلات دارند فراهم خواهد شد

 اکبرفتحی، همچنین به برگزاری دومین همایش فرصتهای سرمایه گذاری دراین شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: به کلیه طرح های کشاورزی که دراین همایش تفاهم نامه امضاء کرده اند از امکانات، تسهیلات و برنامه های حمایتی این سازمان   بهره مند می شوند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: آبیاری ، تحت ، فشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا برزگر
۰۰:۳۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۳
من یک کشاورزم با این کار کشاورزان میتوان محصولات زیادی را با کیفیت بالا تولید و عرضه کنند مرسی از مسولین محترم