آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

ایران نیازی به تولید بمب اتم ندارد/ "داعش" عروسک کوکی آمریکا و رژیم صهیونیستی است

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه دنیا می‌داند ایران بمب اتم ندارد و نخواهد داشت چون با فقه ما سازگاری ندارد، اگفت: گرفتاری آنها ایران اسلامی است و نمی‌توانند ببینند در این منطقه استراتژیک نظامی علمدار اسلام ناب برقرار باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران،‌ آیت‌الله "سیداحمد خاتمی"امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های اول نماز عبادی سیاسی جمعه امروز تهران، با اشاره به این که در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم اظهارداشت: ماه رمضان، ماه میهمانی خدای متعال است که باید برای ورود به آن آماده شویم.

وی با اشاره به آیه شریفه "سیماهم فی وجوههم من اثر السجود" افزود: در تفسیر آیه شریفه فوق برخی مفسران گفته اند چون نمی توان به ظاهر افراد اخذ کرد، این آیه را مربوط به آخرت و قیامت دانسته‌اند.

وی تصریح کرد: براساس این تفسیر در قیامت پیشانی پیامبر اکرم(ص) و یاران ایشان نورانی است، اما این تفسیر پذیرفتنی نیست چرا که آیه فوق در ارتباط با این جهان ایراد شده است.

آیت‌الله خاتمی در تفسیر معنای دیگر آیه مذکور اظهارداشت: برای آیه فوق این معنا پذیرفتنی است که مقصود لازمه سجده است یعنی این افراد اهل نماز شب و نماز اول وقت هستند که در اثر سجده و عبادت خدا سیمای آنها نورانی می‌شود.

وی با ایراد برداشت دیگری از آیه مورد نظر ادامه داد:‌ این آیه ویژگی‌های جامعه اسلامی و نبوی را تشریح می‌کند، که وجه را نماد یه انسان دانسته و تاکید دارد پیشانی جامعه دینی باید در اثر عبادت از جنس خضوع، خشوع و تسلیم در برابر خدای متعال باشد.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد:‌ با توجه به این که در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم قطعا باید رفتار جامعه برابر با این رویداد دینی باشد، چنانکه اگر مثلا فردی وارد تهران شود، از ظاهر شهر و تعطیلی برخی مراکز توزیع اغذیه‌ها تعجب کند.

وی تصریح کرد: حجاب باید کامل باشد چنانکه قرآن نیز به آن اشاره داشته و چادر مشکی را نماد عفاف و حجاب کامل برشمرده است، در ادارات نیز باید همین مساله کاملا رعایت شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان این که عدالت باید به عنوان رکن مهمی در ادارات مورد توجه قرار بگیرد، ادامه داد:‌ زمانی که به ادارات کشور وارد می‌شویم اگر پارتی بازی و رشوه خواری وجود داشته باشد قطعا نشانه جامعه دینی نیست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: از جای جای یک جامعه دینی باید دین تجلی پیدا کند تا از آن به عنوان یک جامعه دینی یاد کنیم.

آیت‌الله خاتمی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به اینکه از برنامه‌های بسیار ستودنی صدا و سیما در سال‌های گذشته این جمع خوانی‌های قرآن بود گفت: که هم به صورت سراسری و استانی باران عبودیتی بود که به هنگام پخش این برنامه جمع خوانی در کشور می‌بارید و باید این برنامه‌ها را تقویت کرد و انشاء الله این برنامه‌ جمع خوانی قرآن امسال هم این برنامه‌ها پخش شود. 

وی تصریح کرد: پنج شنبه 12 تیر سالگرد زدن سالگرد هواپیمای مسافربری توسط آمریکا در خلیج فارس در سال 65 است که این هم از جنایات سیاه دیگر آمریکای سراسر جنایت است که به فرمانده این جنایت مدال دادند و این جاست که باید مرگ بر آمریکا گفت.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به که امروز تحلیلی در ارتباط با ترور مقام معظم رهبری و شهادت شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی دارم، گفت: روز ششم تیر منافقین کور دل مقام معظم رهبری را در مسجد ابوذر هدف قرار دادند، خدا این ذخیره انقلاب اسلامی را برای ما حفظ کرد و امیدواریم سایه این رهبر بزرگوار ما را تا انقلاب حضرت مهدی(عج) بر سر ما مستدام نگه دارد.
 
وی با اشاره به اینکه بلافاصله روز بعد بمب را در محل حزب جمهوری اسلامی منفجر کردند و شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و 71 نفر از همراهان ایشان را از این مردم گرفتند و به داغ نشاندند که امام تعبیر فرمودند در این حادثه 72 نفر به عدد شهدای کربلا از ما گرفتند. 
 
آیت الله خاتمی افزود: این شهید برجسته و مظلوم آیت الله دکتر بهشتی است که امام ایشان را به عنوان فردی متعهد، مجتهد، صالح، بدرد بخور که مراتب فضل، تعهد که بر امام مشهود بود را ستودند.
 
 امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: به راستی جرم مقام معظم رهبری چه بود ؟ جرم شهید بهشتی چه بود؛ قرآن برای این سوالات چنین پاسخ داده است که جرم اینان ایمانشان بود همان جرمی که امروز استکبار جهانی با تمام قوا ملت ایران را با این جرم تحت فشار قرار می‌دهد و می‌گوید چرا پایبند دین و مکتبتان هستید دنیا می‌داند خود مستکبرین هم می‌دانند که ایران بمب اتم ندارد و نخواهد داشت زیرا با فقه ما نمی‌خواند.

وی با تاکید بر اینکه دنیا می‌داند ایران بمب اتم ندارد و نخواهد داشت چون با فقه ما سازگاری ندارد، افزود: گرفتاری آنها ایران اسلامی است و نمی‌توانند ببینند در این منطقه استراتژیک نظامی علمدار اسلام ناب برقرار باشد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه آخرین جمله شهید بهشتی قبل از شهادت این بود که نباید اجازه دهیم استعمارگران برای ما مهره‌سازی کنند و سرنوشت ما را به بازی بگیرند، افزود: راه ما همان راه رهبری و شهید بهشتی یعنی استقامت و ایستادگی در مسیر حق است و به حق امام خمینی (ره) بر مظلومیت شهید بهشتی تاکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه زمانی می‌گفتند با مرگ بر شاه، شاه ساقط نمی‌شود اما دیدیم که این اتفاق افتاد،‌ گفت: امروز هم برخی می‌گویند 1+5 کشک است و فقط باید با آمریکا مذاکره کنیم پس با مرگ بر آمریکا چیزی تغییر نمی‌کند اما ما می‌گوییم مرگ بر آمریکای ملت ما، هیمنه آمریکا را در دنیا شکسته است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه 77 درصد مردم سوریه به بشار اسد رای دادند، گفت: بیش از 30 ماه است که آمریکا برای مخالفان سوری سلاح می‌فرستد و یک ساعت قبل خبر داشتیم که آمریکا از کنگره خواسته است 500 میلیارد دلار اسلحه برای مخالفان سوریه بفرستد اما مردم به کسی رای دادند که آمریکا نمی‌خواست یعنی بشار اسد و این همان معنای مرگ بر آمریکا است.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: ‌در عراق هم ترکیبی که آمریکا نمی‌خواست رای آورد و این هم تحقق شعار مرگ بر آمریکا را نشان می‌دهد پس ما می‌توانیم به فضل خدا آنچنان که تاکنون هیمنه آمریکا را شکسته‌ایم این کار را تکرار کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، رئیس قوه قضاییه را فردی عالم، فاضل، متدین، مجتهد، خوش‌فکر، انقلابی و آگاه به مسائل و شجاع دانسته‌اند، ‌گفت: از دیگر دلایل هجمه‌های اخیر به قوه قضاییه مبارزه قاطع قوه قضاییه با مفاسد اقتصادی است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه داعش و گروه‌های تکفیری روی صحنه و عروسک کوکی هستند که دیگران کوک‌شان می‌کنند، خاطرنشان کرد: در اردن ستادی مدیریت بلواها و آدم‌کشی‌ها را بر عهده دارد که اعضای این ستاد آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و ارتجاع منطقه است که هدف‌شان تجزیه عراق است.

وی افزود: ما از همسایگانمان می‌خواهیم که جدول آمریکا را پر نکنند؛ چون قرار گرفتن در جدول دشمن باعث می‌شود که دودش به چشم خودشان برود. البته ما در پی آن نیستیم که بیش از این مساله را باز کنیم.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه آنچه امروز در عراق می‌گذرد دعوای شیعه و سنی نیست، تصریح کرد: داعش همان بعثی‌های جنایتکار هستند که لائیک بوده و دین ندارند چون هم علمای شیعه و سنی علیه‌شان موضع گرفته‌اند و هم آنها شیعیان و سنی‌ها را می‌کشند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: از عجایب روزگار است که دو هفته از حملات و وحشی‌گری‌های داعش در عراق می‌گذرد و شورای امنیت واکنشی نشان نداده است پس گروهک داعش یا مرعوب آمریکا است و یا دستشان در دست هم است و دروغ می‌گویند که با تروریسم مبارزه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه وقتی کلمه داعش را در فضای مجازی جستجو کنیم سرهای بریده را برایمان می‌آورند، خاطرنشان کرد: این جریان کاملا آمریکایی و صهیونیستی است و به دنبال این است که آبروی اسلام را ببرد و اسلام را دینی خشن و آدم‌کش معرفی کند و خیال رژیم صهیونیستی را آسوده کند و همچنین در پی رژیمی مثل رژیم صدام‌ آدمکش آمده‌اند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با تقدیر از موضع ستودنی مرجعیت عراق آیت‌الله سیستانی، گفت: این موضع‌گیری یادآور قیام 1920 علما علیه انگلیسی‌ها بود و اقدام بسیار مبارکی بود که بسیجی را به راه انداختند و فرزند ایشان همراه بسیجیان می‌رود و این بسیج ارتش واقعی عراق است و چه بسا خداوند خواسته باشد از این طریق داعشی‌ها به میدان آیند به تله حزب‌الله و بسیج عراق افتند و قلع و قمع شوند و برای همیشه ریشه تروریست‌های تکفیری کنده شود.

وی تصریح کرد: این ترور است اگر ترور نیست پس به چه معنا است در نکته چهارم این که این جریان کاملا امریکایی صهیونیستی است و دارند آبروی اسلام را می‌برند اسلام یک دین خشن و آدم کش معرفی می‌کنند و ثانیا آمده‌اند و خیال رژیم صهیونیستی را آسوده کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با تشکر از مرجعیت عراق حضرت آیت‌الله سیستانی خاطر نشان کرد: که این حرکت یاد آور قیام 1920 علما علیه انگلیسی‌ها بود که اقدامی مبارک بود بسیج به راه انداختند و فرزند خود ایشان همراه بسیجیان می‌رود و این بسیج در حقیقت ارتش واقعی عراق است و چه بسا خداوند خواسته باشد از این  ره گذر داعشی‌ها به میدان بیایند و به تله حزب‌الله و بسیجی‌های عراق بیفتند و قلع و قمع شوند و برای همیشه ریشه این تروریست‌های تکفیری کنده شود.
 
آیت‌الله خاتمی در ادامه به دو اقدام ستودنی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: تدبیری که در رابطه با تکثیر نسلی و سیاست جنسیتی مورد نظر مقام معظم رهبری اتفاق افتاد قابل تقدیر است و همچنین اقدامی که در مورد عفاف و حجاب داشتیم مردم را خوشحال کرد که مسئولان نیز در این رابطه اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد:‌ دولت محترم نیز دغدغه مساله حجاب و عفاف را دارد و وزارت کشور در نامه‌ای به اینجانب شانزده مورد از اقدامات انجام شده در این رابطه را اعلام کرده است و ما از همه مسئولان نظام در سه قوه می‌خواهیم حجاب را از کارگزاران خود شروع کنند البته منکر نیستیم که صدها هزار بانونی عفیفه و محجبه در عرصه اجرایی کشور مشغول به کار هستند اما از مسئولان می‌خواهیم این قدم خیر را بردارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سید ، احمد ، خاتمی ، امام ، جمعه ، موقت ، تهران ، ماه ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار