پل ویلسون :

توقع صعود از ایران طبیعی نبود/ امیدوارم کی روش بماند

پل ویلسون می گوید: به گفته کی‌روش ایران پس از بازی با آرژانتین خسته شده بود و طبیعی نبود که از این تیم توقع صعود به دور بعدی داشته باشیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود در جام جهانی 2014 برزیل با شکست 3-1 برابر بوسنی از صعود به مرحله بعد رقابت ها بازماند. بازی خوب ایران در دو بازی اول و خصوصا در بازی برابر آرژانتین تحسین بسیاری از کارشناسان فوتبال دنیا را برانگیخت و به قول کی روش حالا در دنیا فوتبال ایران را به حساب خواهند آورد.

پل ویلسون خبرنگار اعزامی گاردین به برزیل، پیرو گزارش خود از جدال دو تیم ایران و بوسنی در بازی آخر از مرحله گروهی این دو تیم پاسخگوی سوالات خبرنگار مشرق بود و از تحولات و تغییرات تاکتیکی ایران در این سه بازی، درخشش بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران و همچنین علل ناکامی تیم ملی انگلیس در جام جهانی گفت. متن مصاحبه مشرق با خبرنگار اعزامی گاردین به برزیل را از نظر می گذرانید:

- نظر شما درباره جدال ایران و آرژانتین چیست؟ آیا بازی دفاعی ایران منطقی بود؟

- به نظر من اکثر مردم تحت تاثیر قرار گرفته بودند، نمایش تدافعی ایران برابر آرژانتین خوب بود و متاسفم که مسی درست در پایان بازی گل زد و باید قبول کنیم که هیچ امتیازی بدون استحقاق به دست نمی آید.

- نظر شما درباره بازی ایران و بوسنی چیست؟

- برگ برنده ایران دفاع خوب این تیم است، ایران در حمله کمی ضعیف نشان داد، مربی بوسنی درباره این بازی گفت که از بازی تدافعی ایران تعجب کرده است، ایران در حالی برای تساوی بازی می کرد که تساوی به سودش نبود و به یک پیروزی نیاز داشت، سوسیچ از بازی تدافعی ایران در بازی سوم شگفت زده شده بود.

- آیا سیستم ایران برای حمله چیده نشده بود؟ آیا کی‌روش اندیشه های تهاجمی ندارد؟

- به عقیده من کی‌روش به صورت ذاتی یک مربی محتاط است و این طور نیست که تصور کنید کی‌روش در جهان به بازی تهاجمی شهرت دارد، وقتی ایران به حمله نیاز داشت، دست به حمله نمی زد و در طراحی حملات به سوی دروازه حریف جدی و با برنامه نشان نمی داد. خود کی‌روش گفته بود که ایران پس از بازی با آرژانتین خسته شده بود و طبیعی نبود که از این تیم توقع صعود به دور بعدی داشته باشیم.


- نظر شما درباره داوران جام جهانی و احتمالا ناداوری علیه ایران در جام بیستم چیست؟

- به نظر من داوری در این جام نسبتا خوب بوده است، بوسنی یکی از قربانیان بدشانس و بد اقبال در این جام بود که با تصمیم نادرست کمک داور با یک ناداوری مطلق مواجه شد، زمانی که ژکو گل زد اما آفساید تشخیص داده شد، اما هر کسی ممکن است اشتباه کند، اشتباهاتی هم درباره اعلام ضربه پنالتی وجود داشت، مثلا در بازی افتتاحیه برزیل و کرواسی آن ضربه پنالتی مضحک به اشتباه اعلام شد.

- نظر شما درباره انگلیس و علل ناکامی این تیم در جام جهانی چیست؟

- انگلستان در یک گروه سخت قرار داشت و باید در بازی اول خود به پیروزی می رسید. وقتی این اتفاق رخ نداد، آنها بلافاصله وارد فاز بحران شدند، مثل یک مرگ ناگهانی بود و اوضاع اردوی انگلیس با همان شکست اول به هم ریخت. در واقع مثل همان اتفاقی که برای اسپانیا رخ داد. این خیلی مهم است که یک تیم در بازی اول، قدم اول خود را به خوبی بردارد البته در این میان یک استثناء به نام ایتالیا وجود دارد، تیمی که خوب شروع کرد و خیلی بد به پایان راه رسید. انگلیس خیلی بهتر از دوره قبل که در آفریقای جنوبی 4 سال پیش دیده بودیم بازی کرد، به نظر می رسد روی هاجسون در سمت خود ابقا خواهد شد و به کار خود ادامه خواهد داد، حالا باید منتظر تورنمنت بعدی باشیم و این که آیا انگلیس باز هم ناامید می شود یا خیر.

- آیا وجود این همه ستاره غیر بومی در لیگ برتر انگلیس به تیم ملی ضربه نمی زند؟

- اگر منظور شما این است که بیش از حد ممکن شاهد حضور بازیکنان خارجی هستیم، بله قبول دارم، به هر حال قانون محدودیت استخدام بازیکنان خارجی از سوی انگلیس نقض می شود و این کشور با یوفا در این زمینه چندان هماهنگ نیست اما این را هم باید بپذیریم که لیگ برتر انگلیس با همین بازیکنان بزرگ و به هر حال غیر بومی شهرت دارد و جذاب است و بسیاری به همین خاطر آن را دنبال می کنند و دوستش دارند.

- به نظر شما کی‌روش در فوتبال ایران ماندنی خواهد بود؟

- امیدوارم قبول کند، او در نشست خبری خود به ما خبرنگاران این طور گفت که عاشق مردم ایران است و فوتبال ایران را دوست دارد اما از این که مقامات ورزش ایران او را نمی خواهند هم حرف زد، از این که از او حمایت نمی شود و هیچ تشویقی صورت نمی گیرد، البته درباره ماندن خود با خوشحالی و تمایل زیاد حرف زد اما نکته مهمی را گوشزد کرد که خیلی معنی داشت: «ازدواج یک امر دو طرفه است و هر دو طرف باید برای این کار تمایل داشته باشند» و کی‌روش معتقد است که قرارداد او با ایران مثل تمایل یک طرفه است و طرف مقابل که ایران باشد این را نمی خواهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۶ تير ۱۳۹۳
کی روش تگه مربی بود در هر سه بازی ایران در مقابل سه تیم از سه قاره مختلف با یک سبک ثابت و بازیکنان ثابت و تعویض های ثابت بازی نمی کرد. فقط یک نام است و بس.
آخرین اخبار