اصفهان/

10هزار کیلومتر راه ریلی جدید در کشور ساخته می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت : در مجموع ده هزار کیلومتر راه ریلی در برنامه ساخت قرار دارد که پیگیری آن از سوی شرکت راه آهن در حال انجام است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان عباس آخوندی در جمع خبرنگاران گفت : طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای توسعه راه‌های کشور راه آهن در اولویت ما قرار دارد و در این زمینه هشت شبکه و طرح بزرگ نهایی شده که برای فاینانس معرفی شده‌اند.

وزیر راه شهرسازی در ادامه به بحث مسکن اجتماعی اشاره کرد و گفت : مسکن مهر در سه حوزه زیربنا، خدمات روبنایی و مسائل اجتماعی مشکلات فراوانی دارد و:‌ وزارت راه در کنار طرح اتمام واحدها برنامه ریزی برای مشکلات این سه محور را نیز در دستور کار دارد..

وی درباره برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حل مشکل خدمات اجتماعی در طرح مسکن مهر نیز اظهار کرد:‌ در این رابطه صحبت‌ها و مذاکرات خوبی با وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته و امیدواریم تا مهر ماه سال جاری تعداد مناسبی از واحدهای آموزشی در حوزه مسکن مهر افتتاح شود همچنین مسائل فرهنگی و ورزشی این طرح بزرگ نیز در دستور کار قرار گرفته که در زمان دستیابی به نتایج ملموس اعلام خواهد شد.

وزیر راه همچنین 153 هزار راه روستایی بدون مشارکت مردم را غیر ممکن دانست گفت : در این بخش مشارکت مردم را فعال تر کردیم .

آخوندی خاطرنشان کرد: متاسفانه در طول سال‌های گذشته با توجه به بالا رفتن سهم دولت در عرصه اقتصاد عرصه برای فعالیت بخش خصوصی روز به روز محدودتر شده است از این رو برنامه داریم با پیگیری‌هایی که صورت می دهیم در قالب این دستورالعمل یا طرح‌های دیگر شرایطی برای حضور فعال بخش خصوصی در حوزه راه سازی فراهم شود/س


 

برچسب ها: اصفهان ، 10هزار ، کیلومتر ، راه ، ریلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.