رودهن/

لزوم بازسازی راه ایل ‌روی عشایری به منظور تردد آنها

مدیر کل امور عشایر استان تهران بر لزوم آماده و بازسازی 200 کیلومتر راه ایل ‌روی عشایری به منظور تردد آنها تاکید کرد.

سیروس نصیری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌ های رخ داده در فصل بهار، ممکن است این مسیرها تخریب شوند و اگر برای مرمت و بازسازی راه‌ ها دیرتر از زمان مشخص اقدام شود، عشایر پشت راه‌ ها می ‌مانند.

وی ادامه داد: از این رو، باید طی زمان کوتاهی، حجم عظیم این کار صورت گیرد و اگر راه‌ های عشایری در شهرستانی دچار گرفتگی یا تخریب شده باشد، آمادگی لازم برای بازسازی و مرمت آن وجود دارد.

نصیری افزود: اعتبار این طرح را تأمین می ‌کنیم و امیدواریم هیچ راه عشایری در فیروزکوه دچار مشکل نباشد و کارهای لازم در این بخش صورت گیرد.

مدیر کل امور عشایر استان تهران تصریح کرد: بر اساس پیش‌ بینی ‌هایی که صورت گرفته، حداقل پنج میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات با سود پایین برای پرواربندی دام عشایر در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: یک میلیارد تومان از این اعتبار را برای فیروزکوه که شهرستان کلیدی در این بخش است، اختصاص می‌ دهیم و با تحقق این امر، می ‌توان به عشایر فیروزکوه نیز برای تأمین علوفه و موارد دیگر کمک کرد.

نصیری با بیان اینکه شرکت ‌های تعاونی عشایری و روستایی فیروزکوه باید با در نظر گرفتن فروش و قیمت محصولات عشایر و از بین بردن رابطه ‌ها، فروشگاهی را برای فروش محصولات عشایر دایر کنند،افزود: باید زنجیره مصرف را از تولید به مصرف برسانیم.

مدیر کل امور عشایر استان تهران اضافه کرد: از هیئت مدیره و مدیرعامل تعاونی عشایر شهرستان فیروزکوه درخواست داریم که با توجه به قابلیت اجرایی این موضوع در فیروزکوه، اهتمام لازم را به این امر داشته باشند.

وی با اشاره به وجود 147 خیل یا ایلدر شهرستان فیروزکوه افزود: دو نفر از نمایندگان عشایر در شورای عشایر، می ‌توانند بر اساس قانون به عنوان اعضای اصلی و رسمی در نشست ‌های امور عشایری شرکت کنند و به طرح مسائل و مشکلات خود بپردازند./س


برچسب ها: راه ایل ، عشایر ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.