مدیرکل نهاد رهبری در دانشگاهها:

در کشور صنعت تبدیل قرآن به سبک زندگی وجود ندارد

در کشور صنعت تبدیل قرآن به سبک زندگی وجود ندارد و باید قرآن را درون علوم کشیده شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین طاهری مدیرکل نهاد رهبری در دانشگاهها عصر دیروز طی سخنرانی در نشست دبیران کانون های قران و عترت دانشگاههای سراسر کشور گفت : ما به علم بشری اعتماد می کنیم ولی به قرآن اعتماد نمی کنیم ،چنانچه در محجوریت قرآن همین بس که غیرمسلمانان قرآن را شناختند، اما ما نشناختیم . 

وی افزود :در خصوص رفع محجوریت قرآن گام اول این است که باید اعتقاد به قرآن را استحکام ببخشیم و این اعتقاد نیز باید قدرت یابد تا جایی که طعم شیرین قرآن را به همه دانشجویان بچشانیم.
  
حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه به گامهای بعدی اشاره کرد و گفت :باید به زبان هنر ،زبان جوانان قرآن را عرضه کنیم ،برگزاری جلسات انس باقرآن ،تغییر رویکردهای فرهنگی به رویکردهای قرآنی ،تبدیل اعتقاد به باور،تبیین اعجاز علمی قرآن برای دانشجویان ،تبیین هدایتی قرآن برای دانشجویان و تبیین رابطه علم با قرآن برای دانشجویان ازجمله گامهایی است که باید در جهت این فعالیت به ان توجه کرد.
  
وی تصریح کرد :هم اکنون  ما صنعت تبدیل قرآن به سبک زندگی نداریم و باید قرآن را در درون علوم کشیده و به آن توجه داشته باشیم.
 
فرهنگ قرآنی باید در دانشگاهها ترویج یابد
میرزایی مدیر کل امورفرهنگی وزارت علوم تحقیقات وفناوری گفت :باتوجه به تعداد 4میلیون و 400نفری دانشجویان در دانشگاههای کشور هدف ماین است که باید فرهنگ قرآنی را در دانشگاهها ترویج دهیم.
  
وی افزود :با همکاری وزارت بهداشت و نهاد رهبری باید بتوانیم که یک شورای مشورتی 3تا 5نفر را تشکیل و نهایی کنیم که نقطه نظرات را انعکاس دهند.
  
نباید در برابر سوالات دانشجویان برخورد امنیتی صورت گیرد  
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حشمتی معاون قرآن وعترت وزارت ارشاد طی سخنرانی گفت : ما باید پای هدایت انسان بایستیم و پول و وقت خرج کنیم و در این زمینه باید بگوییم که کانون های قرآنی زمانی موفق می شوند که افراد را درست تقسیم کنیم.
  
وی افزود :از جمله مراحل موفقیت کانون های قرآنی میتوان به تلاوت قرآن برای یکسری از افراد ،خدمت و محبت به عده ایی دیگر از افراد ،آشنایی با نور قرآن برای عده ایی دیگر میتوان نام برد.  


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار