معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد

شرایط جهش تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشورگفت: قبولی در ارزیابی ذهنی و آزمون مربوط به جهش تحصیلی و داشتن نمرات خیلی خوب در کارنامه، شرط جهش تحصیلی دانش‌آموزان است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران رحمان هاشمی معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره شرایط جهش تحصیلی دانش‌آموزان، با اعلام این خبر اظهار کرد: جهش تحصیلی مختص دانش‌آموزان پایه دوم به چهارم ابتدایی و پایه سوم به پنجم ابتدایی است.

وی افزود:‌ دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی باید درخواست کتبی خود را به مدیر مدرسه ارائه دهند، هم چنین گزارش تحصیلی از سوی معلم مربوطه همراه با نظر موافق مدیر و شورای مدرسه مبنی بر آمادگی و توانمندی دانش‌آموز برای شرکت در ارزیابی جهش به پایه بالاتر به‌همراه کارنامه تحصیلی دانش‌آموز باید به اداره آموزش و پرورش منطقه ارائه شود.

معاون تشخیص،‌ پیشگیری، امور پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه مدارک دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی به اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ارسال می‌شود،‌ گفت: پس از آن به ارزیابی ذهنی دانش‌آموز بر اساس معیارهای استاندارد اقدام می‌شود و اگر آی‌کیو دانش‌آموز بالای 120 بود، اجازه شرکت در آزمون مربوط به جهش تحصیلی را دارد.

هاشمی تصریح کرد: نتایج حاصل از ارزیابی‌ها به اداره آموزش و پرورش استان ارسال می‌شود و در صورت تأیید توانمندی هوشی، دانش‌آموز می‌تواند در ارزشیابی تحصیلی بنابر مقررات آیین‌نامه پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ابتدایی حداکثر تا پایان شهریور شرکت کند و در صورت کسب امتیاز لازم می‌تواند به پایه بالاتر ارتقا یابد.

وی با بیان این که زمان انجام پذیرش، ثبت‌نام و ارزیابی متقاضیان از نیمه دوم خرداد تا نیمه دوم مرداد ادامه دارد، تصریح کرد: در مورد دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی از پایه چهارم به ششم ابتدایی پرونده به‌صورت موردی به کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش ارسال می‌شود.

معاون تشخیص،‌ پیشگیری، امور پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد:‌ قبولی در ارزیابی ذهنی و قبولی در امتحاناتی که شهریور ماه از این دانش‌آموزان گرفته می‌شود و داشتن نمرات خیلی خوب در کارنامه شرط جهش تحصیلی دانش‌آموزان است.

هاشمی گفت: سال گذشته 10 هزار و 74 نفر متقاضی جهش تحصیلی بودند که حدود 50 درصد آنها پذیرفته شدند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: شرایط ، تحصیلی ، ابتدایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Parsa
۰۹:۵۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
خاک تو سرتون بااین نوع آزمونتون.آخه یه بچه تنها تو اتاق دربسته باسوالاتی که معلوم نیست چیه می پرسید.. ..چطور میشه به این آزمون اعتماد کرد آخه خودتون باشید اعتماد میکنید...متاسفم براتون که انقد نخبه آید...خودشمانیاز به آزمون ذهنی بین المللی دارید
Iran (Islamic Republic of)
ف
۰۶:۵۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
با سلام
متاسفانه ارزیابی ذهنی پایه و اساس مشخصی ندارد. و اینکه یک آزمونگر ذهنی با یک دانش آموز 8 ساله در اتاق دربسته این آزمون را برقرار میکند جای کلی سوال دارد.
خواهشمند است نوع سوالات مربوطه را قبل از آزمون اعلام کنید و بهتر است بصورت جلسه حداقل دو نفره برگزار گردد.
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۰۹:۴۸ ۱۴ تير ۱۳۹۶
سلام پایه های اول واخر هر دوره رو نمیشه جهشی خوند.
Iran (Islamic Republic of)
roya
۲۲:۵۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
سلام...میشه پایه ششم رو جهش زد ؟؟ لطفــــــــا جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۲ مهر ۱۳۹۵
سلام حتما باید چند نفر از یک مدرسه باشه که بتونن مدرک ارائه بدن یا نه لطفا جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۰۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
سلام میشه نهم رو جهشی خوند ؟؟؟ خواهش می کنم زود جواب بدید
Kazakhstan
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
سلام آیا میشه امسال پایه نهم رو جهشی خوند؟ خواهش میکنم جواب بدید
آخرین اخبار