ندیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از بانک‌ها به بانک مرکزی/ منتظر اعلام‌نظر هستیم

طراح تحقیق و تفحص از بانک‌ها، گفت: گزارش تحقیق و تفحص از بانک‌ها و موسسات اعتباری به بانک مرکزی ارجاع شده و منتظر اعلام نظر این نهاد هستیم.

"ایرج ندیمی" نماینده گیلان، لاهیجان و سیاهکل در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از بانک‌ها گفت: گزارش تحقیق و تفحص از بانک‌ها و موسسات اعتباری به بانک مرکزی ارجاع شده است.

وی ادامه داد: در درخواست تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی، خصوصی و مؤسسات اعتباری اهداف 15 گانه‌‌ای در نظر گرفته شده و قرار است بانک مرکزی نظراتش را در این‌باره ارائه کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: پس از اعلام نظر بانک مرکزی این گزارش آماده ارائه به صحن علنی مجلس خواهد بود.

لازم به ذکر است، پی‌گیری کفایت سرمایه و نتایج  آن، میزان دقیق معوقات، مشکوک الوصول،‌ سر رسید شده طی پنج سال اخیر به تفکیک هر بانک، نسبت توزیع منابع در بخش‌های مختلف اقتصادی اعم از تولید،‌خدمات، ساختمان و ... به تفکیک بانک و سنوات پنج ساله،میزان جمع‌آوری سپرده‌ها در طول 5 سال، میزان تاخیر و جرایم و اصل و فرع و مستندات قانونی پیوست آن به اصل  و گرفتن سود از اصل و فرع جرایم توامان و نیز تقدم اخذ سود بر اصل دربانک‌ها و عدم تسویه وام در زمان جلوتر و یا گرفتن سود سال‌هایی که فرا نرسیده است، اصل سود سپرده‌ها در طول پنج سال به تفکیک، میزان تسهیلات به بخش کشاورزی و صنعت به تفکیک در پنج سال آخر، علت عدم پرداخت تسهیلات وام ازدواج، علت هزینه‌های غیرضرور برای ساخت و دکوراسیون و ... بانک‌ها و محل تامین آن، علت توسعه شرکت‌های سرمایه‌گذاری ناشی از مصادره شرکت‌ها، کیفیت عمل بانک‌ها در جلوگیری از ورشکستگی کارآفرینان، اقدامات در کاهش مفاسد اقتصادی، علت تطویل کارشناسی توجیه فنی و اقتصادی بانک‌ها و کیفیت به کارگیری کارشناسان متناسب با ایده‌ها و طرح‌های جدید و دانش متناسب با آن، علت عدم اجرای مصوبات شورای پول و اعتبار و علت قبض و بسط شعب در استان‌ها و شهرستان‌ها و مناطق شهری، اهداف 15 گانه تحقیق و تفحص از بانک‌ها و موسسات اعتباری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار