قائم مقام دبیر کل شورای عالی عتف:

نظارت پژوهشی در تمامی مراکز آموزش استانها/ دستگاه‌های اجرایی از پژوهش اطلاعی ندارد

هم اکنون متاسفانه دستگاه‌های اجرائی کشور هیچ اطلاعی در خصوص پژوهش و تولید علم ندارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ ابویی قائم مقام دبیر کل شورای عالی عتف صبح امروز در اولین جلسه هماهنگی نمایندگان استانی دبیرخانه شورای عالی عتف طی سخنرانی گفت: هم اکنون در امر پژوهش قانون سازوکاری را در نظر گرفته که روند فرایند پیشرفته است و سیستم و دستگاه‌ها ملزم شده‌اند که یک نظارت داشته باشند و در مجموع در استانها یک حرکت و تحولی ایجاد شود.

وی افزود: متاسفانه هم اکنون دستگاه‌های اجرایی ما نمی‌دانند که پژوهش چیست؟ و ما مدت زمان زیادی (35 سال) است که در این زمینه مشکل داریم بنابراین در تولید علم هم اکنون قانون مکلف شده که اولویت‌ها را تعریف کند.

ایوبی تصریح کرد: میزان آماری که سال گذشته در خصوص میزان اعتبارات محقق شده 1/7 درصد است که در کل میزان اعتبارات 3 درصدی با دانشگاه‌ها بسته شده است که باید فعالیت جهادی در این امر صورت گیرد.

ایوبی تصریح کرد: از سال 83 قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تدوین و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و براساس ماده 3 و4 این قانون، تشکیل شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری با هدف ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در سیاستگذاری کلان اجرایی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری پیش بینی شده است، چنانچه تاکنون 119 جلسه کمیسیون دائمی تشکیل شده و کمیسیون‌های تخصصی حداقل 1 بار تشکیل جلسه می‌دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.