اردبيل/

خسارت 100 میلیارد تومانی بر اثر خشکسالی در گرمی

فرماندار گرمی گفت: کشاورزان این شهرستان بر اثر بروز خشکسالی بیش از 100 میلیارد تومان خسارت دیده‌اند که این میزان خسارت به کاهش درآمد مردم از محل تولیدات محصولات کشاورزی منجر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمود علایی امروز در جلسه مدیریت بحران در اردبیل اظهار داشت: میزان خسارت وارده از خشکسالی به شهرستان گرمی که دارای 120 هزار هکتار اراضی زراعی مستعد است و اکثر اراضیآن دیمبوده، بسیار بالا است.

وی به خسارت 15 میلیارد تومانی سرمازدگی اشاره کرد و گفت: در کنار آن سیل نیز در سه ماه نخستامسال به روستاها و مناطق مرزی ما خسارت وارد کرده؛ به طوری که 9 رودخانه واقع در این شهرستان اغلب دچار سیل شده است.

فرماندار گرمی تصریح کرد: در هفته گذشته سیل جاری شده در این شهرستان به بخش عظیمی از واحدهای مسکونی تاسیسات زیربنایی راه‌ها و پل‌ها و محورهای مواصلاتی و ارتباطی خسارت وارد کرده و اکثریت جاده‌های بین راهی را از بین برده است.

علایی بهکوهستانی بودن گرمی و همچنین موقعیت اقلیمی اینشهرستان در وقوع حوادث مختلفاشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی به دلیل اجرا نشدن طرح‌های مختلف آبیاری تحت فشار قطره‌ای و بارانی و همچنین تکمیل نشدن بندها و استخرهای کشاروزی آسیب‌های وارده به این بخش همواره با بالاترین رقم همراه بوده است.

وی افزود: با امکانات محدود جوابگوی خسارت وارده نیستیم و برایمنطقه ما نیز که از شرایط خشکسالی رنج می‌برددرخواست کمک از سازمان مدیریت بحران را داریم تا نسبت به رفع مشکلات این حوزه اقدام کرده و خسارت را به حداقل برسانیم.

فرماندار گرمی کاربردی کردن تحقیقات کشاورزی را ضروری اعلام کرد و یادآور شد: بایدبه مدیریت تلفیقی در این بخش اهتمام کنیم و در کنار آن عدم پرداخت حق بیمه کامل، مشکلات و نارسایی‌هایی را برای فعالان این بخش به وجود آورده است.

علایی از عدم پرداخت به موقع خسارت به زارعان منطقه گلایه کرد و افزود: بهتر است تا فصل کشت پاییزه این خسارت پرداخت شود تا زارعان با توان و دلگرمی بیشتر در این زمینه ورود پیدا کنند.

فرماندار گرمی چند گزینه‌ای کردن بیمه کشاروزی را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: نباید به دریافت 150 هزار تومان مبلغ بیمه به ازای هر هکتار اکتفا کنیم بلکه بهتر است در مولفه‌های بیمه کشاورزی بازنگری انجام شود و پرداختی‌ها در این زمینه واقع‌بینانه باشد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: گرمی ، خسارت ، براثر ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.