نماینده دانشجویان عراق:

فتوای جهاد علیه تروریست‌های تکفیری بعثی با راهنمایی‌های رهبری ایران شکل گرفت

نماینده دانشجویان عراق گفت: بر همگان واضح است که این امر بدون راهنمایی‌های رهبری ایران به شیعیان عراقی انجام نمی‌شد و قطعا در این مسئله شیعیان عراق از این مهم استفاده کردند.

"عمار اسماعیل نجار" نماینده مرکز دانشگاهی قلم عراق در جمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام که در تهران برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، گفت: جهان اسلام طی سال‌های اخیر شاهد تحولات بسیاری بوده که اکثر آنها در ابتدا مردمی بود.
 
وی افزود: اما متاسفانه برخی از این حرکت‌های مردمی توسط دشمنان اسلام از مسیر صحیح خود منحرف شده و در جهت منافع آنها و مخالف مصالح اسلام حرکت کرد.
 
نماینده عراق در جمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام اظهار داشت: قطعا به نفع صهیونیست‌ها و عناصر آمریکایی نیست که اسلام پیشرفت کند و همانطور که می‌دانیم حرکت‌هایی که طی سال‌های اخیر در تونس، لیبی، مصر، بحرین، سوریه و عراق رخ داد، در ابتدا اسلامی بود، اما دشمنان اسلام از این حرکت‌ها جهت سیاه‌نمایی دین ما سوء استفاده کردند.
 
اسماعیل نجار با اشاره به نقش ایران در تحولات منطقه تاکید کرد: نقش جمهوری اسلامی در حمایت از مقاومت اسلامی بر کسی پوشیده نیست و برخلاف تلاشی که رسانه‌های صهیونیستی و آمریکایی دارند تا نشان دهند حمایت ایران صرفا از شیعیان است، باید بگویم ایران هیچ گاه خواستار فرقه‌گرایی نبوده، بلکه از تمام مسلمانان است برای مثال فلسطینی‌ها همواره مورد حمایت ایران بوده‌اند، در حالی که شیعه نیستند.
 
وی تصریح کرد: اگر حمایت ایران از مقاومت سوریه نبود، دولت بشار اسد تا امروز سقوط کرده بود و درپی آن بحران‌هایی در عراق و به طور گسترده‌تر در تمام جهان اسلام رخ می‌داد که به سادگی امکان کنترل آنها وجود نداشت.
 
نماینده دانشجویان عراقی در جمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام افزود: خداوند لطفی را به جهان اسلام کرده است و آن لطف رهبری شخصی حکیم به نام سیدعلی خامنه‌ای است، به یاد می‌‌آورم در پی اولین تظاهرات‌های کوچکی که در عراق رخ داد، در کنار مسائل امنیتی شدید در سوریه رهبری معظم انقلاب ایران فرمودند؛ من از وضعیت عراق بیش از وضعیت سوریه نگرانم که این نگاه استراتژیک نشان دهنده ارزش رهبری ایشان است.
 
وی تاکید کرد: امروزه ما باید در زمینه اسلامیت اسلام و انسانیت اسلام روشنگری کرده و از فرقه‌گرایی جلوگیری کنیم؛ چرا که اسلام شامل همه طایفه‌ها می‌شود و بهترین مثال این امر ایران است که در آن اهل سنت دارای بهترین جایگاه و احترام هستند.
 
اسماعیل نجار اظهار داشت: پس از آنکه راهبردهای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در سوریه با شکست مواجه شد، این عناصر استعمارگر مهره‌های خود را به سوی عراق گسیل کردند و هدف اساسی آنها نابودی اسلام اصیل بود، اما پس از فتوای آیت‌الله سیستانی که همه عراقی‌ها و نه فقط شیعیان را به جهاد دعوت کرد، مردم پاسخ شایسته‌ای داده و هم‌اکنون بیش از 2 میلیون داوطلب در صحنه نبرد حاضر شدند.
 
نماینده دانشجویان عراق در جمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام تاکید کرد: البته بر همگان واضح است که این امر بدون راهنمایی‌های رهبری ایران به شیعیان عراقی انجام نمی‌شد و قطعا در این مسئله شیعیان عراق از تجربیات رهبر معظم ایران استفاده کردند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر فتوای آیت‌الله سیستانی، عراقی‌ها را متحد کرده است، چرا که تا قبل از این فتوا حتی میان شیعیان نیز اختلاف وجود داشت، اما پس از آن تمام عراقی‌ها در جبهه اسلام به صف شدند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، دانشجویان ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار