همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت صورت گرفت؛

پیشنهاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برای همکاری در طراحی بسته‌های خدمتی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در راستای اهداف وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول نظام سلامت، پیشنهاد داد تا در طراحی بسته‌های خدمتی برای پیشگیری از بیماریهای غیرواگیردار و آسیب‌های اجتماعی همکاری کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران وبه نقل از وب دا؛ سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در این خصوص گفت: تاکنون بسته‌های خدمتی حوزه بهداشت تاکید بر بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار داشت ولی هم اکنون وزارت بهداشت در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت، علاوه بر پیشگیری از بیماریهای واگیردار ، بر پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر نیز تاکید دارد.

وزارت بهداشت روز پنجشنبه و جمعه گذشته با برگزاری اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که با حضور معاونان بهداشتی و توسعه دانشگاهها برگزار شد، در خصوص برنامه‌های تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و بسته‌های خدمتی مربوطه با تاکید بر پیشگیری از بیماریهای غیرواگیردار، تبادل نظر کرد.

دکتر محمدتقی جغتایی افزود: "سبک زندگی، چاقی، رژیم غذایی نامناسب، عدم تحرک" از جمله عواملی هستند که  انسان را مبتلا به انواع بیماریهای غیرواگیر همچون قلبی، عروقی، دیابت و فشارخون می کنند.

به گفته وی بسته‌های خدمتی که پیشنهاد طراحی آن، از سوی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی داده شده است، پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیردار همچون "رشد و تکامل کودکان" را شامل می‌شود.

وی همچنین با اشاره به یکی از حوزه‌های فعالیت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در زمینه سلامت اجتماعی و رفاه اجتماعی، افزود: آسیب‌های اجتماعی همچون "طلاق، اعتیاد، بزهکاری، خشونت جوانان، خشونت خانگی" از دیگر معضلاتی هستند که این دانشگاه می‌تواند برای پیشگیری از آنها، بسته‌های خدمتی طراحی کند.

طرح تحول نظام سلامت، از 15 اردیبهشت امسال در بیمارستان‌های دانشگاهی، دولتی در حال اجراست و به تدریج بسته های خدماتی آن به مردم نیز اجرا می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار