رئیس اداره‌ بافت فرسوده‌ شهری اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در کل کشور بالغ بر 72 هزار هکتار بافت فرسوده شناسایی شده که وسعتی حدود 5 هزار و 800 هکتار از آن به آذربایجان‌شرقی تعلق دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، محمدزاده، در حاشیه کارگاه آموزشی بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده اظهار کرد: در کل کشور بالغ بر 72 هزار هکتار بافت فرسوده شناسایی شده که وسعتی حدود 5 هزار و 800 هکتار از آن به آذربایجان‌شرقی تعلق دارد.

وی ادامه داد: 44 درصد این آمار مربوط به شهر تبریز است به طوریکه این شهر پس از تهران بیشترین وسعت بافت فرسوده را دارد.

رئیس اداره‌ بافت فرسوده‌ شهری اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به پروژه‌ توسعه‌ میدان شهید بهشتی گفت: این پروژه که از آن به عنوان یکی از میادین مدرن شهری در کشور یاد می‌شود در 7 هزار هکتار مداخله شده است و نماد قالب این میدان فرش است.

محمدزاده با بیان اینکه هدف از ورود و مداخله‌ ساماندهی صاحب‌الامر، احیای اصالت بازار بزرگ تبریز است، افزود: در سال 1345 با احداث خیابان دارایی جدید بخش شمال و جنوب بازار تبریز به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان عملاً قطع شد و به تدریج اهمیت کارکردی و ساختاری بخش شمالی بازار و به تبع آن میدان صاحب‌الامر کم‌رنگ شد.

وی شمار شهرهایی با طرح مطالعات بافت‌های فرسوده را در استان 3 شهر تبریز، میانه و مراغه با بیش از 53 درصد مساحت موجود بافت‌های فرسوده‌ استان برشمرد.

رئیس اداره‌ بافت فرسوده‌ شهری اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: طبق برنامه‌های امسال، شهر بناب جزو بافت هدف مطالعات بافت‌های فرسوده است و بازنگری مطالعات بافت فرسوده‌ کلان‌شهر تبریز هم به صورت جدی دنبال می‌شود.

محمدزاده شناسایی محدوده‌هایی با بافت‌های فرسوده، انتخاب حوزه‌های مداخله و تعریف پروژه‌های پیش‌تاز به منظور مداخله را از اهم وظایف اداره‌ بافت‌های فرسوده شهری اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی دانست.

براساس این گزارش، کارگاه آموزشی بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده‌ی استان به همت معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان‌شرقی و اداره‌کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.
 
 
انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: فرسوده ، کشور ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.