خدایی در نشست چهل و چهارمین آزمون سراسری خبرداد

آغاز توزیع کارت آزمون از ساعت 14 امروز/ 68 درصد شانس قبولی برای داوطلبان

کارت چهل و چهارمین آزمون سراسری 93 از ساعت 14 امروز برروی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش در نشست خبری کنکور سراسری سال 93 با اعلام این خبر افزود: آن دسته از داوطلبانی که علاقه‌مند به رشته‌های دارای شرایط خاص هستند می توانند از امروز تا سه شنبه 10 تیر با مراجعه به سایت سازمان اعلام علاقه‌مندی خود را نسبت به این رشته ها اعلام کنند، داوطلبانی که کارت خود را دریافت کرده‌اند چنانچه مغایرتی در جنس، دین، زبان و معلولیت دیده‌اند، می توانند با مراجعه به باجه رفع نقص آن را برطرف کنند.

وی گفت: درب حوزه‌های امتحانی صبح‌ها ساعت 7 بسته خواهد شد و فرآیند آزمون ساعت 7:30 آغاز می شود، بعدازظهرها هم درب حوزه ساعت 14:30 بسته می شود، تعداد نفرات آزمون امسال نسبت به سال گذشته 52 هزار نفر کاهش یافته و اگر بخواهیم به صورت نسبتی بگوییم در گروه آزمایشی ریاضی 21 درصد، تجربی 51 درصد، انسانی 26 درصد، زبان 13 درصد و هنر 6/5 درصد است.

خدایی تصریح کرد: ظرفیت آزمون سراسری امسال 679 هزار و 52 نفر است که در دوره فرهنگیان و تربیت معلم 13 هزار و 858 ظرفیت و پردیس های خودگردان 2 هزار و 224 ظرفیت در دوره روزانه105 هزار و 588 ظرفیت دوره مجازی هزار ظرفیت و در دوره های نوبت دوم 28 هزار ظرفیت و در دیگر دوره ها مانند نیمه حضوری و غیر انتفاعی 3 هزار ظرفیت وجود دارد. بنابراین شانس قبولی داوطلبان امسال در این آزمون 68 درصد است که در گروه آزمایشی ریاضی تقریبا این درصد قبولی به 108 درصد می رسد، زیرا ما 242 هزار ظرفیت داریم در حالی که 222 هزار داوطلب  ثبت نام کرده‌اند همچنین در علوم انسانی 81 درصد شانس قبولی وجود دارد، در علوم تجربی 34 درصد شانس قبولی وجود دارد در هنر 45 درصد و در زبان 32 درصد شانس قبولی وجود دارد.

خدايي ادامه داد:كليد سوالات روز يكشنبه 8 تيرماه بر روي سايت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت و دفترچه سوالات نيز 2 ساعت بعد از اتمام  فرايند آزمون بر روي سايت گذاشته مي شود.

وي با اشاره به داوطلباني كه كد رهگيري خود را گم كرده اند گفت:اين دسته از داوطلبان با مراجعه به باجه رفع نقص و با ارائه كارت شناسايي معتبر مي توانند مشكل خود را حل كنند.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد:مسن ترين داوطلب در گروه علوم تجربي به نام ابوتراب صالحي از شهرستان كبوترآهنگ با 79 سال سن و جوان ترين داوطلب مهرداد سعيدي در گروه تجربي با 15 سال سن از شهرستان بوكان مي باشد.

تاثير 25 درصدي سوابق تحصيلي در آزمون
خدایی با  اشاره به دو تغییر مهم در آزمون امسال اشاره کرد و گفت: یک تغییر به بحث گزینش بر می گردد که تاثیر قطعی 25 درصدی سوابق تحصیلی که سال گذشته ما دو نمره کل می‌ساختیم یکی نمره کنکور و سوابق تحصیلی بود که هر کدام بالاتر بود آن را لحاظ می کردیم اما امسال یک نمره کل بیشتر نخواهیم ساخت  که آن 75 درصد نمره آزمون و 25 درصد سوابق تحصیلی، تغییر دوم درباره قانون جامع ایثارگران و سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری 93 است که براساس قانون جامع ایثارگران در سال 91 پس از کش و قوس فراوان به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید و دو تغییر در بحث استفاده کنندگان از سهمیه ایثارگران در کنکور داشت.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: بر اساس این قانون فرزندان جانبازان 25 تا 49 درصد هم که پیش از این در صورتی که سهمیه شاهد خالی می ماند از آن استفاده می کردند، حال این سهمیه برای کل ایثارگران شامل فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان و ایثارگران غیر از رزمندگان 20 درصد تعیین شده است.

 نتایج اولیه این آزمون نیمه اول مرداد اعلام می شود
وی ادامه داد:انتخاب رشته نیمه دوم مرداد و نتیجه نهایی نیمه شهریور ماه بر روی سایت سازمان قرار می گیرد، رشته های نیمه متمرکز نیمه اول مهر ماه و نتیجه نهایی نیمه متمرکز نیمه اول دی بر روی سایت سازمان قرار داده می شود.

خدایی تصریح کرد: کلید سوالات یکشنبه 8 تیر بر روی سایت سازمان قرار داده می شود و دفترچه سوالات  2 ساعت بعد از  اتمام فرایند آزمون بر روی سایت قرار داده می شود، همچنین داوطلبانی که کد رهگیری خود را گم کرده‌اند با مراجعه به باجه‌های رفع نقص نسبت به برطرف کردن مشکل خود اقدام کنند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار