زاهدان /

تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایمنی جاده‌های سیستان و بلوچستان

معاون امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال به منظور ارتقا ایمنی جاده‌های سیستان و بلوچستان و اصلاح نقاط حادثه‌خیز، ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، باقر کرد در نشست کمیته ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان افزود: امسال به منظور ارتقا ایمنی جاده های استان و اصلاح نقاط حادثه‌خیز، 600 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که صرف روکش آسفالت، خط‌کشی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز می‌شود.

وی با اشاره به آمار تصادفات در جاده‌های استان، ادامه داد: هر چه سریع‌تر باید کمیته‌های سه گانه امداد، آموزش و ایمنی در استان تشکیل شود.

معاون عمران استاندار سیستان و بلوچستان همچنین از دستگاه‌های مربوطه خواست برای تهیه طرح‌های پژوهشی به منظور کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، تلاش کرده و نسبت به کنترل جاده‌های استان با سامانه‌های هوشمند اقدام شود.

کرد گفت: همچنین در سال جاری 30 میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای نصب و راه‌اندازی این سیستم در مسیرهای مواصلاتی استان اعتبار اختصاص یافته است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به عامل سرعت به عنوان اصلی‌ترین عامل تصادفات در جاده‌های استان، این سامانه امسال و در طول محورهای مواصلاتی استان نصب می شود.

رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به توسعه بندر چابهار و افزایش حمل و نقل در محورهای مواصلاتی خواستار افزایش اعتبارات برای بهسازی و احداث راه‌های جدید در استان شد.

  انتهای پیام /ش/ن


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.