شهرکرد/ تا پایان سال 1404:

تلاش می شود هیچ کودک زیر 12 سالی در کشور مشکل دهان و دندان نداشته باشد

رییس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس برنامه وزارت بهداشت تلاش می شود تا پایان سال 1404، هیچ کودک زیر 12 سالی در کشور مشکل دهان و دندان نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

محمدحسین خوشنویسان در حاشیه سمینار کشوری بهداشت دهان و دندان در سالن ابن سینای شهرکرد، با اعلام این خبر و با اشاره به اقدامات اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارتقای سطح بهداشت دهان و دندان کشور، تصریح کرد: اگر اقدامات پیشگیری از بیماری های دندان و لثه از زمان پیدایش دندان آغاز شود، تحقق هدف کودکان زیر 12 سال فاقد مشکل دهان و دندان دور از انتظار نیست.

رییس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: هم اکنون برخی کشورها نظیر کشورهای حوزه اسکاندیناوی با اجرای برنامه های پیشگیرانه به این هدف رسیده اند.

خوشنویسان، استاندارد نسبت دندانپزشک به جمعیت در جهان را یک به سه هزار نفر دانست و افزود: توزیع جغرافیایی دندانپزشکان در کشور مناسب نیست و وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بومی در دانشکده های دندانپزشکی، برای حل این مشکل اقدام کرده است.

به گفته وی؛ سالانه یکهزار و 500 دندانپزشک از دانشگاه های داخل و خارج کشور فارغ التحصیل و در زمینه ارائه خدمات دندانپزشکی مشغول فعالیت می شوند.

همایش و سمینار کشوری « بهداشت دهان و دندان » در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 28 و 29 خردادماه جاری، با حضور مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و کارشناسان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد./س

برچسب ها: دندان ، دهان ، کودک ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.