حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی:

شهید شمع فروزنده تاریخ و همیشه تابنده است/ جنگ‌های نامنظم شهید چمران و یارانش اهواز را از تیررس بعثیان نجات داد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه شهدا شمع فروزنده تاریخ و نور همیشه تابنده در جامعه بشریت هستند، گفت: موشه‌ دایان صهیونیست انگلیسی گفته بود که ما باید برویم و ببینیم این واژه جهاد و شهادت در میان مسلمین و شیعیان چیست لذا شهدای ما همیشه زنده‌اند و باید بکوشیم یاد آنها زنده نگه داشته شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران و تجلیل از همسران سه وزیر شهید دفاع و بیش از 1000 شهید و 4000 جانباز وزارت دفاع که در سازمان صنایع دفاع برگزار شد اظهار داشت: در بین مردم واژه‌هایی وجود دارد که از احترام و عظمت خاصی برخوردار است مثلا استاد، دکتر، قهرمان، مخترع، مجتهد، ولی و امام.  
 
اما بعضی کلمات و واژه‌ها در دم خاصی قابل احترامند و بعضی بین عموم مردم چه مسلمان و چه غیرمسلمان صاحب احترام است.  

وی افزود: در بین ما مسلمین کلمات خاصی است که ویژگی خاصی دارد یکی از آن واژه‌ها که بسیار نزد ما قداست دارد و ویژگی بالایی دارد کلمه شهید است.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی تصریح کرد: عزیزانی که با معارف و علوم اسلامی آشنا هستند می‌دانند همین که کلمه شهید به ذهنشان آمد آن را با هاله نور می‌بینند و برای آن احترام خاص قائل هستند و در آئین مقدس اسلام هم شهید از احترام خاص و جایگاه والایی برخوردار است.  
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خداوند متعال احترام به شهید را در بالاترین مرتبه قرار داده است و می‌فرماید"آنهایی که در راه خدا با مال و جانشان هجرت و جهاد کردند مقام بالایی دارند و رستگار و سعادتمند هستند." درجایی دیگری خداوند متعال می‌فرماید" شهدا اصلا مرده نیستند و زنده هستند و نزد خدای خود روزی می‌گیرند."
 
وی افزود: امروز هم در جامعه ما به خصوص بعد از انقلاب اسلامی واژه شهید قداست والایی پیدا کرده و شهید و شهیدان از احترام خاصی در بین مردم برخوردار هستند و بالاترین مقام را متعلق به مقام شهید و کسی که در راه جهاد و مبارزه قدم برمی‌دارد می‌دانند.  
 
حجت‌‌الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی اظهار داشت: کسی که برای امرار معاش فرزندانش گام برمی‌دارد نیز مانند مجاهد در راه خداست بنابراین مجاهد رزمنده و شهید در آئین مقدس اسلام و بین مسلمانان از مقام بالایی برخوردار است و ما به هیچ کس مانند شهیدان مدیون نیستیم.  
 
رئیس بنیاد شهید تصریح کرد: مردم نیاز به مجتهد و مکتشف و مخترع دارند و به عالم صنعت و علم آنها خدمت می‌کنند اما این خدمت آنها رهین آرامشی است که شهید به آنها داده است.  
 
وی گفت: اگر آرامش در کشور نباشد و فکر مجتهد و مخترع و دکتر آزاد نباشد نمی‌تواند به جهان بشریت خدمت کند لذا این آرامش را شهید داده است.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شهید محلاتی گفت: شهید شمع فروزنده تاریخ است و گام به فنا و نابودی خودش برمی‌دارد اما به اطرافیانش نور می‌دهد تا اطرافیان از این نور برای بشریت استفاده کنند نور شهید همیشه تابنده است.  
 
رئیس بنیاد شهید افزود: همان جمله‌ای که از حضرت امام خمینی(ره) وشهید بزرگوار استاد مطهری شهدا شمع جامعه بشریت هستند را اشاره می‌کنم که از دیدگاه اسلام شهید بالاترین مقام را دارد و قرآن او را زنده خطاب می‌کند و اعلی درجه و در طول تاریخ از صدر اسلام تا امروز این چنین بوده است.  
 
وی اظهار داشت: در فقه اسلامی شهید غسل نمی‌خواهد و می‌گوید که شهید را با لباس خودش دفن کنید.  

حجت‌الاسلام و المسلمین شهید محلاتی تصریح کرد: روایتی در اصول کافی جلد 5 صفحه 554 وجود دارد که شخصی از پیغمبر(ص) سوال کرد که چرا از شهید در قبر سوال نمی‌کنند؟ پیامبر (ص) فرمود: این که شهید اسلاحه‌اش را بالای سرش حمل می‌کند و به دشمن حمله می‌کند این امتحانی از او بوده و شهادت او قبول شد و از این فتنه و امتحان بزرگ قبول بیرون آمد.  
 
وی گفت: در اینجا خانواده‌های معزز و معظم شهدای وزارت دفاع گرد‌ آمده‌اند و 3 شهیدی که به عنوادن وزیر دفاع به نام‌های شهید فکوری، شهید نامجو و شهید چمران تقدیم اسلام و انقلاب شده و همه این شهدا و 1000 شهید شما ویژگی و احترام خاصی دارند.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی با اشاره به سالگرد شهید مصطفی چمران اظهار داشت: شهید چمران یک زاهد، عابد و انسان خود ساخته بود وقتی قبل از انقلاب به آمریکا رفت انجمن اسلامی تشکیل داد و مجله اسلامی برای بچه‌های مسلمان چاپ کرد وفعالیت بسیار جالبی در آنجا داشت.  
 
وی افزود: شهید چمران از آنجا به مصر می‌رود و مسائل نظامی را آموزش می‌بیند و از آنجا به لبنان می‌رود و 8 سال در لبنان برای دفاع از دین همرزم آیت‌الله امام موسی صدر می‌شود.  
 
حجت‌الاسلام و المسلین شهید محلاتی تصریح کرد: شهید چمران بعد در جنگ‌ها برای حمایت از مردم لبنان وارد جنگ‌های نامنظم می‌شود و با پیروزی انقلاب اسلامی بر می‌گردد  و وزیر دفاع و نماینده مجلس و نماینده امام خمینی (ره) در شورای عالی دفاع می‌شود.  
 
رئیس بنیاد شهید گفت: با آغاز جنگ شهید چمران دست از همه می‌شوید و با وجود 70 نفر حرکت کرده و جنگ‌های نامنظم را شکل می‌دهد.  

وی افزود: ما که در جبهه کوچک‌تر بودیم می‌دیدیم که همان موقع اهواز به خطر افتاده بود و جنگ‌های نامنظم شهید چمران و دوستانش بود که اهواز از تیررس بعثیان نجات یافت تا بالاخره در 31 خرداد 1360 در دهلاویه شهید چمران با تعدادی از دوستانش به درجه رفیع شهادت رسیدند و این شهید و همه شهدا باید هم صاحب احترام باشند و هر کدام ویژگی خاصی داشتند.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شهید محلاتی اظهار داشت: در عملیات فتح‌المبین یکی از بچه‌ها گفت؛ فلانی من یک مقدار نگرانم در حالی که زن گرفته‌ام و عهد بسته‌ام اما عروسی نگرفتم آیا توانسته‌ام نصف دینم را کسب کنم که اتفاقا وی در همین عملیات به شهادت رسید و با چنین فکری شهید این گونه مقام والایی دارد.  
 
رئیس بنیاد شهید افزود: مقام معظم رهبری بارها فرمودند: ما مدیون شهدا و جانبازان وایثارگران هستیم و به ما دستور دادند حتما دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و ایثاگران داشته باشید و از آنها سپاسگزاری کنید زیرا اگر آنها نبودند کشور ما آرامش نداشت.  
 
وی تصریح کرد: اگر امروز رهبری با اقتدار در مقابل جنایتکاران و استعمارگران می‌ایستد و رئیس جمهورما در نیویورک و هیئت مذاکره کننده هسته‌ای ما با اقتدار صحبت می‌کنند این مدیون آن چیزی است که شهدا و جانبازان و ایثارگران به ما داده‌اند لذا کلمه ایثار، شهادت و جهاد برای ما بسیار مقدس است.  
 
وی افزود: موشه‌ دایان صهیونیست انگلیسی گفته بود ما باید برویم ببینیم این واژه جهاد و  شهادت در میان مسلمین و شیعیان چیست.  
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: شهدای ما همیشه زنده‌اند و باید بکوشیم یاد آنها زنده نگه داشته شود و این همایش‌ها و یادواره‌ها به همین منظور همیشه باید باشد و به فرموده مقام معظم رهبری اگر کشور ما مورد هجمه قرار گیرد همین خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران هستند که به صحنه می‌آیند و از کشور دفاع می‌کنند.  

انتهای پیام/
 
برچسب ها: مسلمین ، کلمات ، فقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار