"آمریکا" بدنبال تغییر دوباره حکومت در "عراق"

تصرف موصل و تکریت و حمله به عراق توسط جنگجویان خارجی نتیجه شکست سیاست های آمریکا نیست بلکه اجرا و تداوم سیاست های واشنگتن در خاورمیانه است .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی ؛ این شبکه خبری در پایگاه اینترنتی خود مقاله ای منتشر کرد که در آن آمده است : پیام های گمراه کننده فراوانی از سوی واشنگتن درباره وضعیت عراق اعلام می شود . این اقدام مستقیما از سوی دولت اوباما از طریق بیان سخنان گمراه کننده توسط مقامات ارشد آمریکایی و انتشار آنها در جریان اصلی رسانه های وابسته به آنان انجام می گیرد .

بازسازی تصویر نادرست آمریکا از عراق 
چندین نکته وجود دارد که نشان دهنده چالش های برای ایالات متحده و رسانه های وابسته به آن است .  

اول اینکه ،‌ حمله به عراق توسط تروریست های تکفیری بعثی اتفاقی نبوده است . تشکیلات این تروریستها به شکل اتفاقی در منطقه ایجاد نشده بله این واشنگتن و هم پیمانان آن بوده اند که به آنها آموزش داده ، تجهیز اقتصادی کرده و مسلح کرده اند .

این حقیقت وجود دارد که تروریست های تکفیری در نتیجه ضعف ساختار حکومت عراق و فساد دولت بغداد پیشروی هایی داشته اند . با این حال کاخ سفید اقدامات خود را در هر دو سو ـ‌ تقویت و تسلیح گروه های تروریستی و تضعیف ساختار سیاسی در حکومت عراق ـ‌ را رد می کند . 

دوم اینکه ،‌دولت آمریکا و هم پیمانان آن مخالف حمله تروریست های تفیری افراطی به عراق نیستند . آنها به چندین روش از این حمله حمایت می کنند از جمله حفظ ضعف در دولت عراق ، ترویج فرقه گرایی و افراطی گری و حمایت مستقیم از پیشرفت های آنان . در حقیقت حمله تروریستها به عراق شکل تازه ای از تجاوز آمریکایی به خاک این کشور است . 

سوم اینکه ،‌ واشنگتن تلاش می کند اینگونه وانمود کند که در حال مشارکت با تهران برای ایجاد ثبات و امنیت در عراق است . اگرچه ممکن است مذاکرات ابتدایی و در حد گفتگو میان ایران و آمریکا درباره عراق برگزار شود اما نباید فراموش کرد که واشنگتن و تل آویو همواره خواستاراستفاده از عراق ـ‌بعنوان همسایه جمهوری اسلامی ـ‌برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در ایران بوده اند . 

کاخ سفید تلاش می کند در لوای تاکیدات بر همکاری با ایران برای اقدام در عراق نقش خود را در بی ثباتی این کشور (‌عراق )‌ و بدنبال آن بی ثباتی در ایران ،‌ سوریه و کل منطقه پنهان نماید . بعلاوه اینکه مقامات ارشد و ارتش ایران نیز هرگونه همکاری با واشنگتن در عراق را رد کرده اند . در واقع ایران و شخص رییس جمهوری این کشور تروریست های تکفیری بعثی را عوامل دست نشانده آمریکا و اسرائیل می دانند . 

در انتهای این مقاله آمده است :‌ نباید اشتباه فکر کنیم . آمریکا در حال استفاده از تروریست های تکفیری بعثی برای بی ثباتی در عراق و با هدف کنترل دولت فدرالی در بغداد و نیز بی ثباتی در ایران و سوریه است . هنگامی که واشنگتن و هم پیمانان غربی و عربی آن در حالی بار دیگر به عراق بازگشته اند که در میدان سوریه و با گذشت سه سال از جنگ آن شکست خورده اند .


انتهای پیام / 
برچسب ها: عراق ، حکومت ، نظام ، دوباره ، حکم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار