رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران:

عدم ارائه دستاوردهای موفق کاهش جذب اعتبارات را به دنبال دارد

يكی از سازوكارهای انتقال دانشِ حاصل از تجربه‌های فردی يا سازمانی، ارائه دستاوردهای موفق است که عدم انجام آن منجر به کاهش جذب اعتبارات خواهد شد.

دکتر سیروس علیدوستی رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در گفتگو با خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران بیان داشت: در حالی‌كه اطلاعات و دانش، تبديل به دارايی کلیدی در جامعه اطلاعاتی گرديده‌، يادگيری سازمانی نهفته است كه مي‌تواند از موفقيت‌های گذشته و عملكردهای برتر پيشين در سازمانها حاصل شود. 
 
 وی با اشاره به اینکه دانستن چگونگی گزينش، تفسير و تركيب اطلاعات و تبديل آن به مجموعه‌ای از دانشِ قابل استفاده، يك مهارت پرارزش فردی و سازمانی است، افزود: چنين دانشی بايد به ديگران انتقال يابد؛ اما بايد دانست كه انتقال دانش در درون و ميان سازمان‌ها فعاليتی يك‌سويه نيست، بلكه فرايندی است كه آزمون و خطا، بازخوران و «هماهنگی روياروی» ميان هر دو سوی ارسال كننده و گيرنده دانش را دربر دارد. 
 
وی در ادامه با بیان اینکه  «ارتباطات دانش‌مايه»، انتقال مؤثر و كارای تجربه‌ها،‌ ديدگاه‌ها، و «دانش فني» برای تصميم‌گيری با كيفيت بالا و كنش‌های سازمانی هماهنگ است،تصریح کرد:سازمان‌ها پيوسته تلاش دارند كه دانش را به شكل آشكارِ آن درآورند تا به سادگی قابل انتقال و ذخيره باشد. 
 
 به گفته علیدوستی هیچ چیز، همانند موفقیت برای افرادی که ابتکارهای تازه‌ای را آزمایش می‌کنند، گیرا و برانگيزاننده نيست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار