معاون بهداشت وزیر بهداشت خبر داد

اجرای 5 خدمت جدید بهداشتی به روستاییان از تیر ماه/ پیش بینی‌ مشوق‌هایی برای پزشکان در مناطق محروم

سیاری گفت: خدماتی از قبل به روستاییان ارائه می‌شد که با شروع طرح تحول نظام سلامت طرح‌های جدیدی آماده‌ی ارائه به هموطنان ما در روستاها است.

علی اکبر سیاری، معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خدماتی از قبل به روستاییان ارائه می‌شد که با شروع طرح تحول نظام سلامت طرح‌های جدیدی آماده‌ی ارائه به هموطنان ما در روستاها است.

وی افزود: یکی از این برنامه‌ها مراقبت فعال از بیماری‌های مزمن است و دیگری واکسن پنتاوالان از عناصر این واکسن هموفیلوس آنفولانزا است که سالانه 700 تا 340 هزار کودک زیر 5 سال به علت این میکروب فوت می‌کنند. به همین علت سازمان جهانی بهداشت این واکسن را اضافه کرد و کشور ما هم که از قبل از این واکسن استفاده نمی‌کرد، امسال آن را هم در روستا هم در شهر مورد استفاده قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: خدمت بعدی مکمل‌ها است، از آن‌جا که در کشور ما افراد کمبود ویتامین D و آهن و روی دارند، این مکمل‌ها به صورت رایگان به افرادی که وارد سیستم ما می‌شوند، داده می‌شود.

وی اظهار داشت: در بحث دارو 350 قلم دارو را پیش بینی کردیم تا در نظام دارویی وجود داشته باشد و همچنین تامین 7600 پزشک در روستاها که از تیر ماه استقرار آن‌ها شروع می‌شود.

سیاری گفت: ما برای پزشکان اعتبار مشخصی را پیش بینی کردیم و یک خرید خدمتی باید انجام شود و همکاری با بیمه‌ها را نداشته‌ایم و کسی در سیستم ما قراردادی استخدام نمی‌شود.

سیاری خاطرنشان کرد: مشوق‌هایی برای پزشکان در نظر گرفته شده است که این مشوق‌ها برای پزشکان در مناطق محروم بیشتر از مناطق برخوردار، است و اقلام دارویی نیز در مراکز بهداشتی و داروخانه‌های روستاییان موجود خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار