جام جهانی برزیل عاری از دوپینگ

فدراسیون جهانی فوتبال،فیفا، اعلام کرد تا کنون هیچ یک از آزمایش های دوپینگ به عمل آمده از بازیکنان حاضر در جام جهانی 2014 مثبت نبوده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛فیفا اعلام کرد 91.5 درصد از 800 بازیکن حاضر در جام جهانی برزیل مورد آزمایش دوپینگ قرار گرفته اند که تا کنون هیچ مورد مثبتی وجود نداشته است.
بنابر اعلام نهاد ضد دوپینگ فیفا از بازیکنان باقیمانده می توان در خلال برگزاری مسابقات آزمایش دوپینگ گرفت،این مسابقات برای اولین بار شاهد استفاده از گذرنامه بیولوژیکی است، طرح ابتکاری که به گفته  دوراک ایک مقام پزشکی فیفا "از سوی بازیکنان،مربیان و پزشکان مورد استقبال قرار گرفته است".
در این گذرنامه بیولوژیکی تغییراتی که در خون بازیکنان به وجود می‌آید، ثبت و استفاده آنها از مواد نیروزا مشخص می‌شود.
میشل دهوگ رئیس کمیته پزشکی فیفا نیز گفت" اگرچه ما می توانیم نتایج عالی در مبارزه با دوپینگ ارائه کنیم اما این مبارزه  یکی از مهمترین فعالییت های پزشکی فیفا است. ما افتخار می کنیم و بسیار خوشحالیم که برای اولین بار در تاریخ همه بازیکنان حاضر در جام جهانی مورد آزمایش خون و ادرار قرار می گیرند."
بجز آزمایش های پیش از جام جهانی در جریان بازی ها نیز دو بازیکن از هر مسابق نیز برای تست  انتخاب می شوند.
فیفا اعلام کرده نتایج آزمایش بازیکنان با نتایج قبلی مقایسه می شود تا مشخص شود آیا تغییری ناشی از دوپینگ وجود دارد یا نه.
آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ- وادا- از طرح گذرنامه بیولوژیکی به عنوان" ابزای مناسب برای حفظ شان ورزشی " تمجید کرده است.
"دیوید هاومن "دبیر کل وادا از دیگر رشته های ورزشی نیز خواست از این ابتکار استفاده کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار