زرافشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران

برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه معلمان بعد از ماه مبارک رمضان/ آشنایی معلمان با روش‌های اجرایی آزمون تیمز

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌های آماده‌سازی برای سال تحصیلی جدید از جمله‌آماده‌سازی معلمان پس از ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص برنامه‌های سال تحصیلی جدید پایه متوسطه گفت: برنامه‌های‌آموزشی آغاز می‌شود اما برنامه‌های‌آماده‌سازی برای شروع سال تحصیلی از جمله آموزش معلمان و تهیه کتاب‌های درسی معمولأ بعد از ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به این‌که تربیت مدرس ابتدا برگزار می‌گردد و سپس در استان ها دوره‌های آموزشی ادامه می‌یابد افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های به صورت مشترک ستاد پژوهشی، معاونت آموزشی و مرکز آماده سازی نیروی انسانی داشتند این دوره‌ها پس از ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

زرافشان با اشاره به این‌که در سال 2015 آزمون بین‌المللی تیمز را خواهیم داشت افزود: به  منظور آشنایی معلمان و دانش‌آموزان با این روش‌های اجرایی این آزمون امسال دوره‌ی آموزشی را نیز در تابستان خواهیم داشت.

وی در خصوص تغییر کتب درسی در پایه‌ی متوسطه نیز اظهار داشت: جدول مواد درسی پایه هشتم که به تصویب شورای عالی آموزشی و پرورش رسیده است، مشابه پایه‌ی هفتم است بنابراین تغییر خاصی در عنوان دروس ایجاد نمی‌شود. اما در سال آینده در پایه نهم درس آمادگی دفاعی جایگزین درس تفکر و سبک زندگی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برنامه ، سال ، تحصیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار