عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد

صندلی‌های خالی امروز دانشگاهها ثمره رشد قارچ‌گونه سال‌های قبل/ دانشگاه‌های در آستانه تعطیلی، تغییر کاربری دهند

در شرایط کنونی دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی با کرسی‌های خالی زیادی مواجه‌اند که آنها را در خطر تعطیلی قرار داده است و این مشکل نتیجه رشد بی‌رویه و قارچ‌گونه سال‌های گذشته در جهت تأسیس دانشگاه است.

عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: در شرایط کنونی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی با خطر خالی شدن صندلی خود مواجه‌اند و پذیرش بدون کنکور راهکاری برای مقابله با همین مشکل کنونی دانشگاه‌های کشور است.

وی گفت: دانشگاه آزاد و پیام نور هم در همین راستا سعی در پذیرش بدون کنکور و فراگیر داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ورشکستگی دانشگاه‌های غیردولتی به علت رشد قارچ‌گونه سال‌های قبل این قبیل دانشگاه‌هاست، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جمعیت جوان کشور نیز رو به کاهش است، خطر خالی شدن صندلی‌های بیشتر این دانشگاه‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: نباید حوزه آموزش عالی به این مرحله می‌رسید چرا  که اصلا بر اساس آنچه در سند چشم‌انداز آمده و حتی بر اساس آمایش علمی آکادمیک هم عمل نشده است و هم اکنون با وضعیتی روبه‌رو شدیم که در شهرستان‌های کوچک هفت تا 10 ماه دانشگاه بدون متقاضی داریم.

وی یادآور شد: توصیه ما تغییر رویه یا تغییر کاربری این دانشگاه‌ها به سوی رشته‌هایی است که در شرایط کنونی کشور حرفی برای گفتن داشته باشند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
yavar
۱۴:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
از وقتی که دانشگاه ازاد بدون کنکور شد ارزش دانشگاه ازبین رفت امروز از جلوی دانشگاه رد می شدم دیدم جلوی کتابفروشی پر از ادمه پرسیدم چیه شده میگه جزوه هارو کوچک می کنیم برای تخلب گفتم میگه چیزی نمی گن میگه نه بابا ازاد ه اگه نزارند که تو دانشگاه پبت نام نمی کردم ریس دانشگاه پارتی مونه کاش 8:30اونجا بود که غوغا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
یه زمانی ما جونمون در میومد درس بخونیم بریم دانشگاه الان به پشت کنکوریها میگیم درس بخونید میگن مگه خنگیم عمرمون رو برا کنکور تلف کنیم میریم علمی کاربردی وفراگیر پیام نور وآزاد ثبت نام ! میکنیم میشیم دانشجو!!!!
Iran (Islamic Republic of)
نصیر
۱۲:۲۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
بحرحال پیک جمعیت ایران زمانی وارد مدرسه شد و بحران مدرسه پیدا شد
زمانی خواست وارد دانشگاه بشه و بحران کنکور و دانشگاه

حالا هم بحران شغل و مسکن
Iran (Islamic Republic of)
کلوده ای
۱۱:۳۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
جناب دکتر فیاضی نماینده محبوب نور ومحمودآباد دوستت داریم
از طرف جوانان کلوده محمودآباد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
اینو اونایی باید پاسخگو باشن که داشتن تو روستا ها هم دانشگاه میزدن .
آخرین اخبار