با برگزاری مسابقات اول نیمی از گروه‌های هشت‌گانه جام جهانی 2014 برزیل هنوز مدعی اصلی قهرمانی مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تا کنون 8 مسابقه مقدماتی از بیستمین دوره رقابت‌های فوتبال جام جهانی 2014 برزیل از 4 گروه آن برگزار شده است که آمار نشان دهنده تعداد گل بالای این مسابقات بوده است. با این حال هنوز مدعی جدی قهرمانی رخ نشان نداده است.

**نیمار ستاره نیست!

اهالی فوتبالی می‌گویند جام جهانی به خانه‌اش برگشته است. با این حال بسیاری از کارشناسان میزبانی برزیل در جام بیستم را مثل سمی برای بازیکنان و تیم ها در این رقابت‌ها می‌دانند.

با اینکه برزیلی‌ها از موقعیت و فرصت میزبانی استفاده می‌کنند اما تحت فشار هستند زیرا محکوم به پیروزی هستند و جامعه برزیل شکست را نمی‌پذیرد.

بازگشت فیلیپه اسکولاری به تیم ملی برزیل اگرچه حکم بازی‌های نا زیبا و صرفا نتیجه گرا را از برزیل می‌خواهد اما تیم متحول شده فیلیپائو با ترکیبی از بازیکنان جوان و آینده‌دار با پیروزی در بازی اول به دنبال تکرار قهرمانی سال 2002 است.

برزیلی‌ها که رونالدینهو و کاکا را در این دوره در اختیار ندارند نیمار تکنیکی را بهترین بازیکن خود می‌دانند.

گرانقیمت ترین فوتبالیست برزیل با 2 گلی که به ثمر رساند نشان داد بازیکن تکنیکی و گلزنی است و می‌تواند خود را مدعی کسب عنوان آقای گلی جام جهانی معرفی کند.

بی‌تجربگی جوان اول برزیلی‌ها بارها در صحنه‌های خطا و حواشی بازی افتتاحیه دیده شد و با کارت زردی که نیمار در آن بازی دریافت کرد می‌تواند برای بازی آینده برزیل دردسر ساز شود.

با وجود آنکه نیمار بهترین بازیکن میدان مسابقه مقابل کرواسی شناخته شد اما به نظر می‌رسد نمی‌شود نام ستاره را روی فوتبالیستی گذاشت که هنوز حاشیه‌های زیادی برای بازی دارد.

**نیش نیشی

با اینکه برزیل با نیجه 3 بر یک حریف اول خود کرواسی را شکست داد و یکی از به یاد ماندنی‌ترین افتتاحیه‌ها را بر جای گذاشت امای پنالتی مشکوکی که نیشی‌مورای ژاپنی برای برزیل گرفت باعث شد کارشناسان بگویند این بازی را داور برای برزیلی‌ها درآورد!

با توجه به بازی‌های باقی‌مانده حتی نمی شود تصور کرد برزیل از گروهش به دور بعد صعود نکند. اما با همه این‌ها برزیل هنوز مدعی قهرمانی نیست.

**اسپانیای ناآماده

بازی تکرار فینال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در دومین شب بازی‌های جام بیستم نتیجه عجیب و غریبی داشت. با اینکه کسی تصور بر باخت 5 بر یک اسپانیا که در دور قبل قهرمان شده بود نمی‌کرد اما کسانی مثل اولیور کان دروازه‌بان اسبق تیم ملی آلمان معتقد است زبان بدن ایکر کاسیاس دروازه‌بان اسپانیا گویای ناآماده بودن کاپیتان اسپانیایی‌ها در این جام است.

به نظر می‌رسد افت بارسلونا روی نتیجه‌گیری اسپانیایی‌های مدعی تاثیر گذار بوده است.

**اروگوئه بدون سوارز

قهرمان 2 دوره جام جهانی 1930 و 1934 مقابل کاستاریکا 3 بر یک بازنده شد.

کمتر کسی تصور می‌کرد یکی از بی‌ادعا ترین تیم های این جام بتواند اروگوئه خشن را به زانو درآورد.

البته سوارز بازیکن تاثیرگزار فیروزه‌ای پوشان هنوز به میدان نیامده اروگوئه را برای بازی‌های آینده امیدوار می‌کند.

**ایتالیای مرموز

انگلیس و ایتالیا از مسابقات مهمو حساس دور اول را برگزار کردند که 2 بر یک به سود لاجوردی پوشان تمام شد.

بازی روان و هوشمندانه شاگردان چزاره پراندلی ایتالیا را همچون 2 جام گذشته به عنوان یک تیم مدعی مطرح کرد اما ترکیب جوان و جدید این تیم همچنان برای فوتبال دوستان ناشناخته بود.

اما انگلیسی‌ها تیم این دوره‌شان را یکی از بهترین تیم های ادوار گذشته خود دانسته‌اند اما هنوز روی روال نیفتاده‌اند.

**آسیا همچنان ناکام

2 بازی اول تیم‌های آسیایی در جام بیستم با باخت نمایندگان این قاره همراه بود و همه امید و نگاه‌ها به تیم های ملی ایران و کره جنوبی دوخته شده است.

گزارش از: انسیه بحری
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار