در دانشگاه امیر کبیر صورت گرفت؛

حضور ربات‌های هوشمند ایرانی در سومین دوره مدرسه روبات‌های انسان نما

ایران، میزبان سومین دوره مدرسه بین المللی ربات‌های انسان نما در دانشگاه امیر کبیر بود.

سروش صادق نژاد ،عضو کمیته فنی و اجرایی فدراسیون جهانی  روبوکاپ درلیگ در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: برای اولین بار دانشگاه امیر کبیر میزبان سومین دوره مسابقات بین المللی ربات‌های انسان نما بود که در سال‌های گذشته در کانادا و و آلمان اجرا می شد.
 
صادق نژاد اظهار داشت: در سومین دوره مدرسه بین المللی ربات‌های انسان نما، با حضور پنج شرکت کننده از قشر دانش آموزان، دانشجویان و افراد علاقمند به ربات‌های انسان‌نما شرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه در سومین دوره مدرسه بین المللی ربات‌های انسان نما از دو دانشگاه در کانادا و تایوان سخنران داشته‌ایم گفت: علاوه بر دو سخنران خارجی در این دوره، دو استاد برجسته از دانشگاه صنعتی شریف و امیر کبیر در بخش‌های تئوری و عملی نیز حضور داشته‌اند.

وی تصریح کرد: از 9 ربات انسان‌نمای شرکت کننده در این دوره، چهار ربات در انواع مختلف به ایرانی‌ها تعلق داشت که همه آموزش‌ها در این دوره نیز پیرامون  این چهار روبات بوده است.

صادق نژاد در ادامه توضیح داد: پنج ربات دیگر محصول مشترک از امریکا و کره ، فرانسه در سومین دوره مدرسه بین المللی نیز بوده‌اند.

عضو کمیته فنی و اجرایی فدراسیون جهانی  روبو کاپ درلیگ ربات‌های انسان نما گفت: از ویژگی های برجسته این دوره نسبت به دوره‌های قبل حضور ربات‌هایی هوشمند‌تر با قابلیت مانوری بالا و همچنین به روزتر  را می‌توان برشمرد.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی،بررسی آخرین دستاوردهای به روز در حوزه روبات‌های انسان نما  در دو بخش تئوری و عملی بوده که کل مباحث تئوری به صورت عملی در این دوره پیاده شده‌اند که به ارتقائ سطح علمی دانشمندان در این حوزه تاثیر بسزایی دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار