"محمد یعقوبی" در نشست رسانه‌ای نمایش "هیولا خوانی" مطرح کرد:‌

شهرداری باید برای تئاتر احساس وظیفه کند/ خبرنگاران سهمیه‌ی بلیتشان را باید از گروه بگیرند

ما هیچ گونه سهمیه‌ی مهمان به روابط عمومی تئاتر شهر ندادیم و خبرنگاران باید سهمیه‌ی خود را از گروه نمایشی بگیرند .

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز نشست رسانه ای نمایش "هیولا خوانی" با حضور "محمد یعقوبی" کارگردان نمایش، "آیدا کی‌خوانی"، "احمد ساعتچیان" و "ناصر عاشوری"، بازیگران این نمایش، در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

محمد یعقوبی کارگردان نمایش هیولا خوانی ابتدا در این نشست در خصوص چگونگی اجرای این نمایش عنوان کرد‌: نمایش هیولا خوانی قرار بود دو سال پیش تحت عنوان "اسفل السافلین" اجرا برود اما بعد از سه سال "نغمه ثمینی" با بازنویسی این نمایشنامه کار جدیدی را تحت عنوان هیولا خوانی نوشت.

وی ادامه داد: من اعلام آمادگی کردم که بعد از سه سال این نمایش را با چهار بازیگر در تئاتر شهر اجرا بروم چرا که معتقدم این نمایش فقط مخاطبان مجموعه تئاتر شهر را می‌طلبد.

یعقوبی تصریح کرد:‌ یکی از دلایلی که می خواستم این کار حتما در تئاتر شهر انجام شود آن بود که مخاطبان تئاتر شهر با چیپس و پفک وارد سالن نمی شوند.

وی گفت:‌ نمایش هیولا خوانی تا سه روز قبل از اجرا باز نویسی شد چرا که من و نغمه ثمینی تعاملات بسیاری در خصوص این کار داشتیم .

یعقوبی در خصوص شورای نظارت بیان کرد:‌ خوشبختانه روحیه ای که اکنون در شورای نظارت حاکم است بسیار دوستانه و اهل گفتگو است.

وی در ادامه انتقادی هم در مورد قرار دادها، به مرکز هنرهای نمایشی داشت و بیان کرد: ما تا این لحظه هیچ قراردادی با تئاتر شهر نبسته ایم و این موضوع نشان دهنده ی نا بسمانی و بی توجهی به قراردادها است.

یعقوبی افزود:‌ تئاتر شهر قلب تپنده ی شهر است و نبستن قرارداد بسیار تأسف بار است.

وی با اشاره به سهمیه ی روابط عمومی تئاتر شهر گفت:‌ هیچ سهمیه ی مهمانی به تئاتر شهر ندادیم چرا که با گیشه عمل می کنیم و هر خبرنگاری هم می تواند بلیتش را از گروه تهیه کند.

یعقوبی خاطر نشان کرد: در تمام دنیا شهرداری ها بودجه‌ی تئاتر را می پردازند و شهرداری ما هم باید برای تئاتر احساس وظیفه کنند.

احمد ساعتچیان بازیگر نمایش در ادامه ی نشست بیان کرد:‌ گروه تئاتر مرد بالشی تجربه ی خوبی برایم بود و فضای خوبی کارگردان برای بازیگر در این نمایش به وجود آورد و از اینکه در کنار محمد یعقوبی کار می کنم لذت می برم چرا که تئاتر برایش بسیار جدی است.

همچنین آیدا کی خوانی بازیگر نمایش هیولا خوانی ضمن ابراز خرسندی از حضورش در این گروه عنوان کرد:‌ حضور من در این نمایش برایم بسیار مهم بود و نقش ویژه ای در این کار دارم و این موضوع باعث خوشبختی من است.


انتهای پیام/ اس
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار