مشهد/

تجهیز 19 هزار هکتار از اراضی کشاورزی نیشابور، امسال به شبکه آبیاری تحت فشار

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور از تجهیز 19 هزار هکتار از اراضی کشاورزی امسال به شبکه آبیاری تحت فشار خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سید غلامرضا نبوی نامقی  در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی گفت: آبیاری تحت فشار تنها راه نجات کشاورزی این شهرستان است و استفاده از روش‌های نوین آبیاری باید گسترش یابد.

وی از نصب کنتور هوشمند آب بر روی چاه‌های کشاورزی نیشابور خبر داد و افزود: این کار به‌منظور صیانت از منابع طبیعی، متعادل‌کردن استفاده از سفره‌های آب زمینی و ترغیب کشاورزان به اجرای آبیاری تحت فشار در زمین‌های زراعی صورت می‌گیرد.

نبوی نامقی خاطرنشان کرد: ضرورت برخورددری از تسهیلاتی نظیر سوخت، کود و سم در گرو نصب کنتور بر روی چاه ها است و به این منظور از کشاورزان منطقه درخواست می شود تقاضای خود را برای بهره مندی از این تسهیلات به جهاد کشاورزی و یا اداره آب منطقه ای نیشابور تحویل دهند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته در این شهرستان 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به مبلغ 150 میلیارد تومان به آبیاری تحت فشار مجهز شد.

معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان نیشابور در ادامه این نشست خبری گفت: در سطح شهرستان نیشابور 500 رشته قنات وجود دارد که بخشی از آب مورد نیاز کشاورزی را نیز تأمین می‌کند؛ و در صورت جذب اعتبارات و برنامه‌ریزی هدفمند 150 قنات امسال در شهرستان نیشابور شناسنامه‌دار خواهد شد.

وی در پایان افزود: همچنین 120 رشته قنات سال گذشته شناسنامه‌دار شده اند.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: آبیاری ، تحت ، فشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.