اردبیل/

برداشت محصول گندم آبی از مزارع پارس‌آباد

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد گفت: محصول گندم آبی از مزارع شهرستان پارس‌آباد برداشت شد.

حسن روحی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 175 هزار تن گندم آبی از مزارعبخش خصوصی و دولتی این شهرستان برداشت شود.

وی گفت: امسال بیش از 32 هزار هکتار از اراضی زراعی آبی این منطقه به زیر کشت گندم رفته است که به دلیل نظارت خوب کارشناسان جهاد کشاورزی و انجام به موقع و دقیق عملیات مربوط به کاشت، داشت و برداشت از سوی کشاورزان، وضعیت مزارع گندم این شهرستان مطلوب است.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد با اشاره به در پیش بودن فصل برداشت گندم از استقرار پنج مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این منطقه خبر داد و افزود: محصول گندم‌کاران به بهترین شکل ممکن خریداری و ذخیره‌سازی می‌شود.

روحی سطح اراضی قابل کشت این شهرستان را حدود 71 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان 65 هزار هکتار آبی و 6 هزار هکتار اراضی دیم است.

وی با اعلام اینکه بیش از 30 نوع محصول زراعی در پارس‌آباد کشت و تولید می‌شود، بیان کرد: به طور متوسط سالانه یک میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش 700 هزار میلیارد تومان در این منطقه استحصال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد در ادامه تصریح کرد: امسال افزایش دو برابری برداشت محصول گندم را از مزارع شهرستان پارس‌آباد شاهد هستیم به طوری که پارسال 15 هزار هکتار زیر کشت گندم رفته بود که 80 هزار تن محصول از این میزان برداشت شد که امسال برداشت 175 هزار تن محصول گندم صورت گرفته است.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: ارس ، آباد ، برداشت ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.