شبکه خبری المیادین از گسترش عملیات ارتش عراق با کمک نیروهای عشایر این کشور در مناطق مختلف علیه افراد مسلح گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، این شبکه  از گسترش عملیات ارتش عراق با کمک نیروهای عشایر این کشور در مناطق مختلف علیه افراد مسلح گروه تروریستی داعش خبر داد.

" عبدالله بدران "خبرنگار این شبکه در بغداد در گزارشی گفت منطقه الضلوعیه و مرکز پلیس آن با حضور نیروهای امنیتی عراق و پشتیبانی عشایر این منطقه آزاد شد. الاسحاقی منطقه دیگری بود که ارتش عراق موفق به آزاد سازی آن شد و به این شکل زمینه کنترل جاده بغداد نینوا فراهم شد. "احمد عبدالجبار الکریم" رئیس شورای استان صلاح الدین در این خصوص گفت: "پاکسازی جنایتکاران در شمال دیاله و صلاح الدین و سامرا تا موصل و مرکز آن آغاز شده است."

خبرنگار المیادین افزود: نیروهای پیشمرگه کرد نیز کنترل منطقه قره تپه را در شمال شرقی بعقوبه به دست گرفته اند. هدف از این اقدام تامین امنیت مناطق مورد مناقشه و چاههای نفت است. آنها اکنون در آستانه ورود به السعدیه در اطراف خانقین هستند. نیروهای امنیتی و عشایر الانبار نیز با تشکیل گروه بحران تلاش می کنند دستاوردهای امنیتی در این منطقه را حفظ کنند. 

سعد المطلبی عضو ائتلاف دولت قانون گفت ارتش توانسته است قدرت خود را بازیابد و از دولت عراق نیز حمایت بین المللی می شود .

خبرنگار المیادین افزود: کرکوک اکنون بهترین وضع را دارد. نحوه عملیات پاکسازی که در اطراف این استان صورت گرفت مشکل امنیت این منطقه را حل کرد. جاده ها و معابر اصلی این منطقه با کمک نیروی هوایی ارتش عراق پاکسازی شد. 

داعش اکنون سعی دارد در چندین جبهه ارتش عراق را به خود مشغول سازد تا زمینه اعلام تشکیل امارتی در نینوا را فراهم کند تا در مرحله بعدی حکومت خود در این منطقه را تا مرزهای سوریه امتداد و گسترش دهد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار