گردشگری در ایران/

شهر آبشارهای ایران در "رغز" + تصاویر

رغز با داشتن آبشارهای فراوان و زیبا چشم‌انداز زیبایی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ تنگ رغز داراب نام تنگه یا دره‌ای است در بخش فسارود، در ۲۵ کیلومتری شمال غربی شهر داراب در منطقه ای بنام حسن آباد، در جنوب شرقی استان فارس که از شمال به شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان، از غرب به شهرستان فسا، از جنوب به شهرستان لار و زرین دشت و از شرق به استان هرمزگان محدود می شود.



بهترین زمان فرود از این دره آخر اردیبهشت ماه تا آخر مهرماه می باشد. بلندترین آبشار این دره، آبشار آذرخش به ارتفاع ۶۵ متر و آخرین آبشار، آبشار وداع با ارتفاع ۴۶ متر است.
 


پس از طی تقریبا ۳۵ کیلومتر از جاده داراب-شیراز به گردنه دراکویه می رسید. جاده خاکی از آنجا شروع می شود و پس از گذشتن از کوه درختی در سمت چپ در نهایت پس از حدود ۲ ساعت جاده به انتها می رسد. پس از این پیاده روی شروع می شود. از سمت راست جاده که پایین بروید از کنار چشمه بیدک گذر می کنید.

 

ادامه مسیر پاکوب و بدون شیب است. سپس در شیب ملایمی ارتفاع میگیرید و شیب رفته رفته تندتر می شود.



پس از آن دوباره سراشیبی است و سپس از روی سنگهای بزرگی که مسیر را پوشانده میگذرید و درنهایت با طی مسیری بدون شیب به سرچشمه می رسید.

 

آبشارهای مهم مسیر آبشار نگین، آبشار بوم رنگ، آبشار مسعود، آبشار گلاب حوضچه، آبشار فتح، آبشار حکمت، آبشار کبوتر، آبشار جام، آبشار دماغه، آبشار آذرخش، آبشار یادگار و آبشار وداع است.

انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، طبیعت ، سفر ، آبشار ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار