یزد/

ترخیص کالاهای صادراتی در گمرگ یزددر 8 دقیقه / اینترنتی شدن تبادلات گمرکی یزد در ایند ه ایی نزدیک

مدیرکل گمرک استان یزد گفت: میانگین زمان انجام تشریفات ترخیص کالاهای صادراتی که در مسیر سبز قرار می گیرند، در اردیبهشت از زمان پایان احراز تا صدور پروانه در اداره کل گمرک استان یزد به 8 دقیقه رسیده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

چاوشی زاده ادامه داد: در اردیبهشت، میانگین زمان انجام تشریفات ترخیص کالاهای صادراتی که در مسیر زرد قرار می گیرند، 20 دقیقه و کالاهائی که در مسیر قرمز قرار می گیرند، 31 دقیقه بوده است

مدیرکل گمرک استان یزد با اشاره به اظهار از راه دور در گمرک تصریح کرد: در آينده نزديك تمامي امور گمركي در اين استان بصورت اينترنتي و آنلاين انجام خواهد شد و در اين زمينه يك تحول جدي و بسيار موثر را شاهد خواهيم بود که می تواند نقش مهمی در تكريم هر چه بهتر ارباب رجوع و كسب رضايتمندي و تسهيل تجارت براي بازرگانان داشته باشد.

وی افزود: همچنین با اشاره به بخشنامه نحوه اخذ ضمانت نامه بانکی بابت حقوق ورودی واردات قطعی در سال جدید گفت: این بخشنامه به منظور تسهیل و تسریع در ترخیص کالاهای واردات قطعی و برای کمبود نقدینگی فعالان اقتصادی صادر شده است.
چاوشی زاده افزود: با تمهیداتی که در گمرک استان یزد اندیشیده شده است اکنون بسیاری از مواد اولیه واحدهای تولیدی بدون سپردن وجه نقد و تنها با سپردن ضمانتنامه بانکی وارد کشور می شود.

وی ادامه داد: مهلت ضمانت نامه ماخوذ برای مواد اولیه، ماشین آلات خط تولید، قطعات یدکی مورد نیاز واحدهای تولیدی، انواع دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، آزمایشگاهی، توانبخشی، ماشین آلات راهسازی، تجهزات کارگاهی و معدنی و کالاهای اساسی 9 ماه و برای سایر کالاها 6 ماه می باشد.
مدیرکل گمرک استان یزد خاطرنشان کرد: اکنون ارزیابی بسیاری از کالاهای صادراتی در محل انجام می گیرد و کارشناسان گمرک در انبار واحدهای تولیدی نسبت به ارزیابی کالا اقدام می کنند.
چاوشی زاده اظهارداشت: در سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است کارکنان این اداره کل از همه توان خود برای تحقق شعار امسال گام بر می دارند.
وی تحقق شعار امسال را در گرو عزم ملی و مدیریت جهادی دانست و خاطرنشان کرد: همگان برای تحقق شعار امسال باید احساس وظیفه و تکلیف کنند/س
برچسب ها: گمرگ ، استان ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.