وزیر آموزش پرورش:

آموزش پرورش هر کشور آیینه‌‌ی آینده آن کشور است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش زیر ساخت انسان را تشکیل میدهد ، گفت: آموزش و پرورش هر کشور آیینه‌ی آینده آن کشور است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  فانی وزیر آموزش و پرورش در ششمین اجلاس دوره چهارم شورای عالی استان‌ها ، گفت: امیدواریم در سال فرهنگ و اقتصاد و عزم ملی بتوانیم با همکاری همه‌ی شوراها در سراسر کشور و در راستای توسعه‌ی فرهنگ که منجر به تغییر رفتار مطلوب در دانش آموزان بشود ، موثر و مفید باشد.

وی با اشاره به اینکه امروزه در دنیا مهمترین سرمایه ، سرمایه انسانی است، افزود: در تقسیم بندی، سرمایه هر کشور از سه جز انسانی، فیزیکی و طبیعت.تشکیل شده است.

وی در خصوص طبقه ای که در دنیا صورت گرفته ،تصریح کرد: از این سه نوع سرمایه انسانی مهمترین است که کشورهای توسعه یافته شامل حال آن می شود.

فانی با اشاره به سرمایه کشور ژاپن بیان داشت: در کشور ژاپن 80 درصد سرمایه انسانی و 18 درصد سرمایه فیزیکی و تنها دو درصد سرمایه طبیعی است.

وزیر آموزش و پروش در ادامه گفت: نقش آموزش و پروش در آموزشها نقش ممتازی است و آموزش پرورش زیر ساخت انسانی را تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه آموزش پروش هر کشور آیینه‌ آینده هر کشور است، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم یک کشور توسعه یافته و توانمندی داشت باشیم، باید امروز به آموزش و پروش توجه ویژه و درستی داشته و به لحاظ کمی این وزارت خانه بزرگترین وزارت خانه کشور است.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که وزارت آموزش پرورش به لحاظ کمی بزرگترین وزارت خانه کشور و نقش کلیدی بین سایر وزارت خانه ها دارد، زیرا همه ی انسان‌هایی که در دستگا‌ه‌های دیگر مشارکت دارند، زیر نظر این وزارت خانه تربیت شده‌اند.

وی در خصوص اینکه آموزش و پرورش زیر ساخت آینده‌ی کشور و انتقال فرهنگ را بر عهده دارد، اظهار داشت: امروزه یک سند به نام سند تحول در وزارت خانه در حال انجام است که امیدواریم بتوانیم با حمایت شوراها این سند را تحقق ببخشیم.

وی خاطرنشان کرد: تکیه صرفا بر بودجه‌ی دولتی مشکل گشا نیست و آموزش پرورش در سال 93 چهار سیاست را مد نظر دارد، این 4 سیاست شامل سیاست توسعه مشارکت، تربیت و مدیریت آموزشگاهی، سامان دهی نیروهای انسانی، بهسازی نیروهای انسانی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، آینده ، پرورش ، کشور ، آیینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
سلا م مدیر نیستی
آخرین اخبار