قالیباف در همایش شهرمان باش ؛

مهمترین غفلت و ضعف عملکرد مسئولان پس از انقلاب بی توجهی به جوانان بوده است/پیری جامعه نه در جمعیت بلکه در حوزه‌ی مدیریتی نیز مشهود است

شهردار تهران گفت: این انتقاد وارد است که متاسفانه غفلت ما در دهه‌های بعدی انقلاب در خصوص ضعف عملکرد و بی توجهی به جوانان بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  محمد باقر قالیباف شهردار تهران در همایش شهرمان باش ،که پیش از ظهر امروز با حضور شهردار تهران جمعی از اعضای شورای شهر و مسئولین شهری، رئیس خانه‌ی شهر یاران پیش از ظهر امروز در سالن همایش ‌های برج میلاد برگزار گردید، ضمن گرامیداشت ایام شعبانیه و هفته‌ی ملی جوان خطاب به جوانان اظهار داشت: حرف من با شما جوانان این است که اگر بنده امروز شهردار مردم هستم، به جهت فرصتی بوده که انقلاب اسلامی به بنده به عنوان یک شهروند و جوان گمنام بی نام و نشنان در یکی از روستاها‌ی کشور که در آن از ثروت، قدرت، حمایت و رانت خبری نبود داده و اکنون خئود را مدیون شما می‌دانم و در صددم که این فرصت را برای شما جوانان دهه 70 و 80 نیز فراهم سازم.

وی با اشاره به اینکه مشهور است که در معاد هم انسان‌ةا به صورت جوانی بر انگیخته شده و به بهشت راه می‌یابند، تصریح کرد: این امر حاکی از اهمیت مقطع جوانی در این دنیای مادی بوده که از نظر من نیز شاید خلوص و آرمان گرایی که در جوانان بوده، هست و در تمامی نسل‌ها تداوم خواهد داشت مهمترین علت ان باشد و خوشا به حال آنانی که بتوانند این ویژگی‌ها را حفظ نمایند.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه هیچ لحظه ای طلایی تر برای جامعه از این نیست که همین رویه‌ی آرمان گرایی خلوص حفظ و با منفعت عموم پیوند یابد، اظهر داشت: چرا که این پیوند سبب حرکت جامعه و تعالی آن به سمت رشد خواهد شد.

قالیباف با تاکید بر اینکه این انتقاد وارد است که متاسفانه غفلت ما در دهه‌های بعدی انقلاب در خصوص ضعف عملکرد و بی توجهی به جوانان بوده، افزود: چرا که سن مدیران شهری در دهه‌ی اول انقلاب اسلامی و در دهه‌ی جدید به خوبی معید این امر است.

وی به نظر مدیران خانه شهریاران جوان به ایشان به عنوان یک جوان اشاره نمود و اظهار داشت: این که امروز به بنده به عنوان یک فرد 53 ساله جوان می‌گویند، واقعیت آن است که افراد نظیر بنده دیگر جوان نبوده و اگر هم جوانی باشد، جوانی در دهه‌ی اول پیری است و این یک بحث سیاسی و متعلق به این زمان نسبت بلکه یک چالش بزرگ جامعه است چرا که نه تنها جامعه در جمعیت به سمت پیری رفته بلکه در حوزه‌ی مدیریتی نیز این امر مشهود است.

شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه‌ی جوانان توجه به دو اسیب باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: این امر در دو منظر مورد توجه است، یکی در حوزه‌ی جوانی و دیگری از منظر جوان محوری است و منظور از جوان گرایی به این معناست که افرادی نظیر بنده که مسئولین درک درستی از نیازها و خواسته‌های جوانان یابیم.

قالیباف با اشاره به اینکه امروز ما در سن 50 سالگی یک جوان 20 ساله را نپخته خطاب نموده و اعتماد لازم را به او نمی‌نماییم، بیان گر آن است که در درک درستی از نیازهای جوانان نیافته‌ایم و منظور از جوان محوری نیز این است که فرصت امید،نشاط، تحرک، پویایی و خلاقیت را برای آنان فراهم نموده و میدان را در جهت فعالیت‌های آنان باز نماییم.

وی با بیان اینکه برخی از اوقات در دفاع از جوان گرایی درم قابله با شایسته سالاری ایستاده ایم اظهار داشت: منظور از جوان گرایی این نیست که شایسته سالاری را زیر پا بگذاریم بلکه به معنی پیوند آن دو است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه آثار این نیروی سرشار را در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دیده‌ایم، افزود: چرا که 70 درصد جوانان در جنگ زیر 24 سال بودند و امروز هم اگر در توسعه ی دانش به پیشرفت علمی دست یافته‌ایم، به واسطه ی تلاش جوانان دهه‌ی 80 بوده که نظیر آن را می‌توان در خصوص پروژه‌ی صدر و حضور مهندسان با میانگین سنی 33 سال مشاهده نمود و تمامی این موارد معید آن است که شهامت این افراد سبب جرات ایستادن ما در این پروژه‌ها بوده است.

قالیباف در پایان با بیان این نکته که مطمئن باشیم جوانان به ما اعتماد دارند به شرط آنکه ما هم به آنان اعتماد نماییم خطاب به جوانان حاضر در این مراسم خاطرنشان کرد: هرگز باورتان به تغییر در زندگی خود و جامعه و جهانی که در آن زندگی می‌نمایید را از دست ندهید چرا که می‌‌توانید محور هر تغییر به سمت رشد و تعالی باشید.

* اعطای نشان شهریاری و تقدیر از شهردار

گفتنی است در پایان این مراسم از جوانان دیروز و امروز شهر تهران در عرصه‌های عزم ملی، مدیریت جهادی و فرهنگ مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز سال جدید و تاکید ایشان بر ارتقاء این سه محور تجلیل شد.

در محور عزم ملی از سردار حاکی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه به عنوان جوان دیروز و خانواده‌ی دارویش رضایی نژاد (شهید هسته‌ای) به عنوان جوان امروز، در محور مدیریت جهادی از حجت السلام و المسلمین قاسمیان، در حوزه‌ی فرهنگ از خانوم آبیار کارگردان فیلم سینمایی شیار 143 تجلیل شد، ضمن اینکه در حوزه‌ی فرهنگ از دو نفر از برترین مسابقات قرآنی تقدیر شد.

لازم به ذکر است تجلیل از علی محمد مختاری، ریاست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران به عنوان جوان دیروز و مدیر فعال در جهت جوان نمودن چهره‌ی شهر و نیز شهردار منطقه‌ی 2، عابد ملکی به عنوان جوان ترین شهردار در حوزه‌ی مدیریت شهری تقدیر به عمل آمد.

تقدیر از شهردار، اعطای نشان شهریاری و امضاء یادگاری ایشان در پرچم جمهوری اسلامی ایران که قرار است همراه امضا یک میلیون نفر از جوانان شهر تهران جهت حمایت از اعضای تیم ملی به برزیل ارسال گردد، و نیز عکس یادگاری ایشان با برترین‌های این همایش به عنوان حاشیه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: قالیباف ، شهردار ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار