رقابت مدعیان اکران عید فطر

سینما در انتظار آغاز اکران عید فطر و فروش فصل جدیدی از فیلم های روی پرده است.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ با نزدیک شده به ایام ماه مبارک رمضان فصل جدیدی از اکران های سینما آغاز خواهد شد که به نوعی همزمان با فصل تابستان و تعطیلی مدارس خواهد بود و باید دید چه سرنوشتی در انتظار این فیلم ها است چراکه در این برهه زمانی چند اتفاق از جمله بازی های جام جهانی ایام ماه مبارک رمضان و فصل گرما با یکدیگر هم زمان شده است و بعد از این ایام فصل اکران عید فطر باید برای اینکه تماشاگران را به سینما بکشناد، تلاش خود را افزایش دهد.

با توجه به اینکه تنها 3 فیلم از 5 فیلم عید فطر مشخص شده است باید منتظر ماند تا با اعلام دیگر رقبای این اکران می توانند در مقایسه با اکران نوروزی موفق ظاهر شوند و به نوعی به جمع باشگاه میلیاردی ها  بپیوندند.   

   

امروز

فیلم «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. آخرین ساخته رضا میرکریمی، «یه حبه قند» نام داشت که در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر توانست نامزد بهترین چهره‌پردازی، طراحی صحنه و لباس، صدابرداری، بازیگر مکمل زن شود ولی به علت اختلافی که با هیئت داوران پیدا کرده بود، جایزه ای دریافت نکرد. او در رابطه با این موضوع گفته بود: برایم مهم نیست که از چنین جشنواره ای جایزه بگیرم.

خلاصه فیلم:

 یونس راننده‌ تاکسیِ کهنه‌کار، در پایانِ یک روزِ کاری به زن جوانی کمک می‌کند تا به بیمارستان برسد. غافل از اینکه در بیمارستان اتفاقاتِ زیادی در انتظارِ اوست.
 
عوامل فیلم "امروز":

کارگردان: رضا میرکریمی/ تهیه‌کننده: رضا میرکریمی / مدیر فیلمبرداری: هومن بهمنش/ دستیار اول فیلم‌بردار: همایون قربانی/طراح صحنه و لباس: مرجان گلزار/صدابردار: سعید بجنوردی/چهره‌پرداز: محمود دهقانی/ مدیر تولید: مجید کریمی/برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: محسن قرایی/ دستیار دوم کارگردان: امید جزینی/ منشی صحنه: نفیسه ذاکری/ عکاس: علی نیک‌رفتار/ محصول: مرکز فیلم و سریالِ برون مرزی

بازیگران: پرویز پرستویی/ سهیلا گلستانی/ شبنم مقدمی/ حسام محمودی/ اشکان جنابی/ آسیه ضیایی/ آوا شریفی/ مدیا ذاکری/ روزبه حصاری/ امیر کربلایی/ مرتضی آقا حسینی/ مهتاب کُرکوندی/ امین میری/ شهلا نَدری/ شیرین فرخنده‌نژاد/ سجاد تابش/ مرجان قمری/ مهناز میرزایی/ نیوشا گودرزی/ علی‌اصغر کُردبچه/ عباس موسوی/ گیتی قاسمی/ مریم توکلی/ امیر یوسفی/ مُهنا میرزایی



کلاشینکف 

سعید سهیلی که پس از تمام جنجال‌های فیلم «گشت ارشاد» که منجر به پایین کشیدن و اکران محدود آن شد، با فیلم« کلاشینکف» در جشنواره سی و دوم فیلم فجر حضور خواهد داشت. 

خلاصه فیلم "کلاشینکف":

يك شهر شلوغ... يك مرد تنها...هزار كوچه بن بست...
اسلحه كلاش، يك خشاب خالي و هزار بغض فروخفته.
اسد: آدم بدبخت، آدم ناشكرِ.
عادل: كدوم ناشكري، ما از اونائيم كه به دنيا اومديم ولي دنيا به ما نيومد...
 
عوامل فیلم "کلاشینکف":

کارگردان: سعید سهیلی/ تهیه کننده:سعید سهیلی/ نویسنده فیلمنامه: سعید سهیلی/ فیلم‌بردار: فرشاد محمدی / طراح صحنه و لباس: بابک کریمی/ صدابردار:بهروز معاونیان

بازیگران: جواد عزتي، رضا عطاران، ساعد سهيلي، جمشید هاشم پور، شهرام حقیقت دوست، شقایق فراهانی، اندیشه فولادوند، فرهاد اصلانی، سارا سهيلي

حواشی فیلم فیلم "کلاشینکف":

پولاد کیمیایی و فریبرز عرب نیا در ابتدا قرار بود،در «کلاشینکف» ایفای نفش کنند، که در نهایت حضورشان در این فیلم منتفی شد.

شایعاتی مبنی بر انصراف این دو بازیگر برای بازی در این فیلم مطرح شد، که سهیلی با تکذیب آن، گفت: کسی انصراف نداد با توجه به اینکه فیلمنامه دوباره بازنویسی شد و تغییراتی در آن بوجود آمد دو نقش حذف شد که یکی مربوط به ابوالفضل‌پور عرب و دیگری مربوط به پولاد کیمیایی بود.



فرشته های با هم می‌آیند

حامد محمدی که پیش از این فیلمنامه های موفق «طلا و مس» و «حوض نقاشی» را به نگارش درآورده است این بار پشت دوربین در قامت کارگردان فیلمی را با همان فضا به تصویر می‌کشد.

در این فیلم جواد عزتی، نازنین بیاتی، الهام کردا، رضا ناجی بازی می‌کنند. فرشته‌ها با هم می‌آیند فیلمی درباره خانواده‌ای جوان است که جواد عزتی و نازنین بیاتی در آن نقش زن و شوهری جوان را بازی می‌کنند.

نازنین بیاتی در«فرشته های با هم می‌آیند» نسبت به فیلم‌های قبلی‌اش، چهره متفاوتی را دارد. بازیگر نقش نازنین فیلم «دربند» امسال با فیلم‌های «مردن به وقت شهریور»، « ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه»، «فرشته ها با هم می‌آیند» امکان حضور در جشنواره فیلم فجر را خواهد داشت.

جواد‌عزتی نیز در این فیلم نقشی را بازی می‌کند که برای او غریب نیست زیرا او پیش از این در فیلم «طلا‌و مس» و در سریال نوروزی «دودکش» نیز نقش طلبه‌ای را ایفا کرده است.




انتهای پیام/اق
برچسب ها: سینما ، اکران ، فروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار